Tenner

Spent på om det dukker opp noe her snart også. Han klør helt sinnsykt! Og håper det er grunnen til noe mer uroligheter enn ellers :angelic::hilarious:
 
Tenkte å kjøpe tannbørste som hun kan ha som leke nå sånn at det ikke blir så skummelt når vi først må begynne å pusse :)
 
Tannbørste (i rett størrelse) er kjøpt inn her.
Lørdag oppdaget jeg at noe holdt på å skje. Var da han startet å sikle også. Mandag hadde han tendenser til feber og svigende humør. Idag er begge tennene kommet ut av tannkjøttet.
Det fikk sykt fort altså.

Dere med barn fra før. Hvordan startet dere med pusserutiner? Lar dere dem sitte og bite på tannbørsten som en leke?

Vi prøver å børste tennene hver gang pysjen tas av eller på.
 
Min sønn ble født 2. juli, og han sikler som en gal nå! Og klør veldig o tannkjøttet tror jeg, for han tygger på sine egne fingre, og på mine hvis jeg lar han. Skikkelig hard gnaging! Og humøret og sovinga har vært litt rart i det siste, så jeg håper nesten det er tenner. Vurderer å kjøpe en tannbørste som vi kan leke litt med. Og som han kanskje kan klø seg litt med, stakkar. :)
 
Min sønn ble født 2. juli, og han sikler som en gal nå! Og klør veldig o tannkjøttet tror jeg, for han tygger på sine egne fingre, og på mine hvis jeg lar han. Skikkelig hard gnaging! Og humøret og sovinga har vært litt rart i det siste, så jeg håper nesten det er tenner. Vurderer å kjøpe en tannbørste som vi kan leke litt med. Og som han kanskje kan klø seg litt med, stakkar. :)
Han karn min eeelsker at jeg gnur tannbørsten mot tannkjøttet iallefall. Ler masse. Han klarer ikke bestandig å få rett vei inn i munnen selv, men det kommer vel.
 
Har ikke startet tidlig med pussing men latt de leke og tygge på tannbørsten med litt tannkrem på når vi har vært på badet... de er 1 og 3 og pusser tenner uten å mukke nå :) minste på 4 mnd får dentinox innimellom nå, og det har hjulpet på både brystvegring og søvn
 
Så godt å lese, dette med søvn og begge hender i munnen og sikling. Her har ho og blitt skikkelig sikleguri. Og trøtt og tidvis i ett ubestemmelig humør.
 
Så godt å lese, dette med søvn og begge hender i munnen og sikling. Her har ho og blitt skikkelig sikleguri. Og trøtt og tidvis i ett ubestemmelig humør.
Samme her! Min (4,5 mnd) har holdt på med sikling og tygge på hendene sine i noen uker nå, uten at jeg kan se antydning til tenner. Humøret har blitt mer ubestemmelig den siste tiden og. Leser litt om det fjerde utviklingstrinn, og det er myye som gir mening set og. Sjekk ut appen Wonder Weeks :)
 
Hvor fort gikk det med tenner, for dere som har opplevd det allerede? Min klør og klør, men synes ikke jeg ser noe. Dukker det plutselig bare opp en tann, liksom?
 
Etter måneder mer sikling, og noen uker med intens tygging på alt han kom over, merket vi plutselig kl fire i natt at en liten tann har kommet frem. Trodde først han var litt i ulage etter at vi til fem måneders vaksinen i går, men det må ha vært tanna som plaga han. Ble lite soving i natt, og han er fortsatt litt irritabel, så tipper den neste tanna nede også er på vei. Ser den tydelig under tannkjøttet. :)
 
Etter måneder mer sikling, og noen uker med intens tygging på alt han kom over, merket vi plutselig kl fire i natt at en liten tann har kommet frem. Trodde først han var litt i ulage etter at vi til fem måneders vaksinen i går, men det må ha vært tanna som plaga han. Ble lite soving i natt, og han er fortsatt litt irritabel, så tipper den neste tanna nede også er på vei. Ser den tydelig under tannkjøttet. :)
Greit at tennene kommer opp, så forsvinner det værste ubehaget:happy: min kar ble en veldig siklegutt etter han fikk 2 tenner nede da:hilarious: men han ble nå så utrolig søt og småvoksen med de to:love7
 
Jenta mi er 4 mnd og har tygget på tannbørsten sin i noen uker nå. Ikke kommet noen tenner enda, men sikler og irritabel.. Alt må inn i munnen hennes og gjerne bli der også..
Tennene kommer når du kommer.
 
Min fikk to tenner nede med ca en ukes mellomrom, han var ca 4 mnd når han fikk dem :happy: da hadde han klødd og siklet i nesten to mnd allerede :hilarious:
 
Her dukket det opp en liten tann i morges. Forklaringen på hvorfor han sov så urolig i natt :)
 
Gutten vår har sikla og tygget febrilsk på alt han kommer over i to måneder, lurer på når tennene skal komme :facepalm:
 
Første tanna dukket opp for 5 dager siden, nå har tann nr 2 tittet frem. Håper han blir litt roligere fremover :wacky:
 
Etter å ha fått tann nummer 3 og 4 rett etter jul, tror jeg jaggu meg nummer 5 er på vei nå. Kan se den gjennom tannkjøttet. Trodde det skulle gå litt tid nå før neste. Her var det samme symptomer som sist; ekstra mye amming på natta, hyling (!) og blåsing med munnen (sånn at det spruter sikkel overalt- sikkert godt fordi det presser eller klør litt).
 
Back
Topp