Tenner..??

Missymi

Forelsket i forumet
Tenner, folkens! Junior fikk sine første tenner (de to på midten nede) da han var seks måneder.. Nå er han akkurat bikket sju mnd, og idag oppdaget jeg at tann nummer tre og fire har brutt igjennom - to svære j*vler... men det er ikke de to fortennene oppe - det er de to sidefortennene...? what?? Det har jeg aldri hørt om før... Er det grunn til bekymring? Når fikk barna deres tenner? og i hvilken rekkefølge??
 
Storesøster fikk tenner i merkelig rekkefølge. De siste tennene hennes var noen av dem som vanligvis kommer ved 15-18 mnd. Hun var 3 år. Alle tennene har kommet ut :)
 
D har variert på alle tre barna her. Førstemann fikk ik tenner før hun var 10mnd men da kom de til gangs. Hun fikk alle fire nede før hjørnetenner og fortenner kom oppe etter på.
Mellomste fikk tenner fra han var fem mnd å hadde alle da han var ti mnd. Der kom de to nede første, så hjørnetenner nede, så fortennene opp osv osv.
Minstemann her som nå er syv mnd har fått de to nede (de fikk han når han var fem mnd) og d kommer to hjørnene tenner nede vært øyeblikk ser jeg..
Så d er litt hipp som happ når de får, å hvor de kommer først og sist..
Også når d kommer til å miste, de to eldste barna begynte å miste tenner da de va 4 1/2 år som er litt i tidligste laget men d er å innafor normalen.
 
Her fikk hun de to fortennene nede først, nå har hun fått en på hver side oppe, ikke fortennene.
 
Her kommer tennene i rekordfart. Nå har hun plutselig 6 tenner. 4 oppe og 2 nede.
 
Her har vi fått 2 tenner nede, å mammaen venter spent på når de oppe kommer. Lille viser tydelige tegn til tannvondt til tider. Med sutring og drar seg i ørene. Når det blir slik er det ingen ting vi klarer å gjøre for at hun skal bli tilfreds. Så blir bading 1-2 ganger i døgnet og kanskje en liten Paracet (60mg) før kvelden kommer om hun ikke har sovet skikkelig på dagen.
 
Her er de to nede kommet og alle 4 oppe er på vei ut samtidig :eek: blir ikke en tannløs baby dette her i allefall:woot: først kommer hjørnetennene men jeg ser fortennene ligger klar. Er veldig individuelt hvilken rekkefølge tennene kommer i. Men det er normalt. Er aldri slik at jekslene kommer først uansett;)
 
Back
Topp