Tenner

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Mhmmm ...tenner, dere. Tenner!

Her, etter en ganske stri kveld i går og en urolig natt, oppdaget vi at den aller første tannen har brutt gjennom tannkjøttet og titter greit frem! Allerede, vil noen kanskje si. Og jeg er enig! Den lille babyen min skal da ikke få tenner til å tygge meg i stykker med riktig enda!!! Storebroren fikk riktignok tenner da han var 6 uker, så sammenliknet med han er jo hun her treig igjen, men storesøsteren fikk ikke tenner før 5-6 mnd alder, så jeg hadde et lønnlig håp. Hehe. Men nei, nå har vi nådd den milepælen også. Forøvrig innenfor et døgn der hun også har rullet fra mage til rygg for første gang og oppdaget hendene sine. I morgen skal vi ha 3 mnd ktr med vaksinering også, så her blir mye på kort kort tid! :bag: Det sagt så har det vært veldig lite fuzz i forbindelse med dette så langt, foruten den urolige natten i natt. Hvilket også er en grunn til at jeg ble så overrasket, for de andre to har hatt så tydelig mer ubehag i forbindelse med at de fikk tenner. Jeg rakk ikke tenke tanken før tanna var der denne gangen.

Får bare håpe hun ikke begynner å bite meg og le rått av det på en stund enda. :nailbiting: Husker da storebroren begynte med det ved 7-8 mnd alder. Skikkelig utspekulert, beit til og lo seg halvt ihkel når jeg kvapp til og sa au. Meieriet la ned ganske raskt etter det ...:p

Flere augustbarn som har fått sine første riskorn?
 
Her har D begynt å gnage på både flsskesmokk, vanlig smokk og fingrene mine, så nå har han fått ta ibruk biteleker:)
 
Det gnages heftig på hender, mamma, tepper og kluter, men ingen tann i sikte. Sikler som en helt gjør hun og. Så spent på om det er tenner eller utforsking.

Meieriet har forbud mot mishandling her også, så det stenger umiddelbart om minisjefen bestemmer matstasjonen er tyggeleke Foreløpig går amminga ypperlig, for gnafsing foregår på mammas fingre, armer, kinn og alt annet som streifer i nærheten av munnen, men meieriet er kun til mat. Flaks!
 
Ingen tenner i sikte her. Håper de holder seg unna noen uker og måneder til. Helt flatt i gommene også, så ingen umiddelbare tegn til at noe er på vei. De to andre var rundt 6 mnd og 7-8 kg da to søte riskorn dukket opp i underkjeven. Satser på at det samme gjelder for Rolf. Han er tross alt støpt i samme form. [emoji6].
 
Ingen tenner enda, men de er nok ikke langt unna. Det sikles og gnages til den store gullmedaljen, og gommene har begynt å bli litt hovne nede. Gruer meg. :bag:
Mellomste fikk to nede når han var ca 4 måneder, så forbereder meg på reprise.
 
Last edited:
Her klør han fryktelig i munnen, og storebror fikk de to første nedi når han var 4/5 mnd, så frykter det samme [emoji28]
 
Det gnages heftig på hender, mamma, tepper og kluter, men ingen tann i sikte. Sikler som en helt gjør hun og. Så spent på om det er tenner eller utforsking.

Meieriet har forbud mot mishandling her også, så det stenger umiddelbart om minisjefen bestemmer matstasjonen er tyggeleke Foreløpig går amminga ypperlig, for gnafsing foregår på mammas fingre, armer, kinn og alt annet som streifer i nærheten av munnen, men meieriet er kun til mat. Flaks!
Samme her. Nesten febrilsk til tider, å måå ha noe å tygge på! Men ser ikke antydning til en tann engang :eek:
 
Ingen tenner, men han har ofte hendene og tommelen i munnen.
 
Helsesøster sa på kontrollen i dag at mange begynner å klø, sikle mer og gnage på både hender og andre ting rundt 3-4 mnd alder selv om de ikke nødvendigvis får tenner før 6-7-8 mnd, som mer er normalen. Her er gommene veldig hovne forøvrig og det er til og med mot hvitt og stor bul på begge sider ved jeksler nede, så ...skrekk og gru om de kommer allerede nå de også. :bag:
 
Kjøpte tannbørste og tannkrem i dag da, ble anbefalt å gjøre henne vant med tannbørste allerede nå siden hun er så tidlig ute og bør pusse litt etterhvert.

Tenk, 14 uker og tannbørste! :wacky:

6A2E431E-B791-4525-9714-34B6F8A4C26E.jpeg
 
Her kommer nok tenner ganske så snart, syns jeg kan kjenne «noe» sikles og bites på alt og alle. Har akkurat oppdaget hendene sine og de gnages iherdig på. Hun er bare 11 uker men ganske stor, rett rundt 7 kg og matvrak:)
 
Åh, der minnet du meg på at den tannbørsten der er en helt genial bitering som tåler sterilisatoren... [emoji1303]
 
Back
Topp