Tenner

Lykken_er_4

Blir kjent med forumet
JuniJubel2021
Noen andre som har babyer som fikk tenner litt sent?
Har en på snart 10mnd, fortsatt ikke tenner i sikte [emoji85]
Hvordan merke at tennene er på vei? [emoji848]
 
Eldste fikk når han var 5 mnd og lillesjefen fikk nå når han ble 8,5 mnd.
Noen er ganske seine [emoji4] har ei på barselsgruppa som ikke har fått tenner og hun er 10 mnd [emoji4]

Noen får tenner sånn helt ut av det blå (min eldste gjorde det, de bare poppet opp, så vi måtte se i munnen hans nesten daglig for å ha kontroll [emoji23]) mens andre får feber, diaré, blir grinete og urolig (slik er lillesjefen), sikler masse etc.
Det er ganske variert [emoji4] med lillesjefen så ser vi i munnen for å se hva som er på tur og hvor langt de er kommet [emoji4] er det kuler i tannkjøttet så er tennene på tur ned [emoji4]
 
Lillesøster er snart 10 måneder og har bare ei tann :) En på barselgruppa til storesøster var over året da han fikk sin første tann. Vises best med at tannkjøttet blir hovent og hardt. I nedmunnen ser vi tydelig omrisset av begge tennene i tannkjøttet selv om bare en av de har kommet igjennom.
 
Min er 10 mnd, ingen tenner i sikte. Men helsesøster sa hun hadde en på 15 mnd som enda ikke hadde fått tenner, så tar det foreløpig rolig :)
 
Min fikk alle sine tenner mellom 3 og 5 mnd. alder. 8 stykker. Kunne tenke meg at de kom litt senere for de nederste kom opp opp[ hverandre da munnen var veldig liten.
 
Første tannen kom når hun var 7 måneder. Nå er hun snart 11 måneder og har 6 tenner
 
Endelig dukket første tann opp, 1.April [emoji23][emoji1319] ble 11mnd 4.April.
Så nå er jeg spent på om de kommer nå løpende eller om det blir en stund til neste [emoji85]
 
Back
Topp