Tenner?

mamma 87

Flørter med forumet
Har deres mai barn begynt å få tenner? Barnet mitt klager så mye for tiden, har så vondt. I dag begynte det å gjøre veldig vondt kl.17-19 bruker dentinox og baby dent om hverandre. Har hatt grønn litt slimete avføring de siste dagene, venter bare på at de skal bryte helt gjennom (ser at det kommer 2 tenner nede, en liten prikk er så vidt gjennom) så det ikke gjør så vondt :( stakkars liten :oops:

Her er det kommet tre tenner. Den første kom når hun var 3 mnd og de andre rett før hun var 5 mnd. Så har det stoppet opp litt. Vi merket ikke noe ubehag eller klaging fra hennes side, kun litt sikling:)

Å kjenner at jeg gleder meg til det blir en sånn rolig periode uten voldter, :happy093
hun har siklet siden hun var 3mnd og slitet med vondt i gommen i sikkert 1 måned stakkars:excited001

Å kjenner at jeg gleder meg til det blir en sånn rolig periode uten voldter, :happy093
hun har siklet siden hun var 3mnd og slitet med vondt i gommen i sikkert 1 måned stakkars:excited001
Stakkars lille.
Håper de snart trenger gjennom og at vondtene forsvinner snart.
Ikke noe hyggelig når de mest dyrebare skattene våre er i dårlig form/har vondt.

Nei er så vondt for oss og mammahjertet, ingenting som hjelper, ofte hjelper ikke dentinox eller baby dent noe særlig heller...

Her har det presset og presset, hun har siklet masse, gnagd masse, og i lange tider har det nesten kommet en tann igjennom i 3 mnd. Fortsatt så titter det bare frem en liten tann igjennom tannkjøttet, men det har ikke trengt igjennom ennå. Ser 3 tenner som kommer.

Huff dette tar sånn tid, stakkars små. her kommer det 2 tenner, bare en bitte liten tupp fra den ene som er gjennom, ser den, men kjenner den ikke med fingeren.

Gutten min har siklet og klødd i munnen i et par måneder. I forrige uke (ved 4,5 mnd) brøt endelig den ene tannen igjennom. Kjenner den godt med fingeren og ser den så vidt. Han har blitt litt sutrete og nå klør det mer enn noen gang. Synes så synd i han ;) Prøver å hjelpe til med en våt klut og en kald bitering.

Her er snuppa ikke i noe godt humør om dagen, og sover dårlig både natt og dag. Sjekket inni munnen, og ser to store klumper der som ettårs jekselene kommer. Det er og noen små hvite prikker å skimte på de klumpene.

Men syntes jo det er rart om de kommer først, for ser ingen antydning til tenner foran enda...

Back
Topp