Tenner?

jadida

Flørter med forumet
Frøkna vår begynte å sikle en del rundt 8 uker, og så fra ca uke 11 har hun virkelig begynt å gnage på ting. Har noen biteringer og slikt, men hun har liksom ikke helt taket på de ennå, så hendene/fingrene (hennes, mine eller hvem som helst som holder henne) er i grunnen best!
Hvor lang tid kan det ta før det faktisk "skjer noe" om det er tenner på gang inni der?

Slik er dattera vår også. Helsesøster sa det KAN være at hun får tenner så tidlig, men det er vanlig at de sikler mye i den alderen og skal spise på alt. Det er slik de utforsker ting :) vår datter gnager på hendene sine hele tiden :)

min gnager også på hendene sine. jeg trodde først det var et tegn på at han var sulten, men det er bare utviklinga dems fikk jeg beskjed om. han prøver og putte leker i munn , men finmotorikker er ikke helt på plass :p så er ikke alltid han treffer så godt ;) men blir vel bedre etterhvert ;)

Min gutt fikk 2 tenner for noen uker siden.. sikler mye og spiser på alt han får tak i.. :p

Eg ble født med en tann:p artig for mamma og pappa som spent ventet på om det var gutt eller jente.. jordmoren ropte " første gang eg har sett noen som er født med en tann" etter litt måtte mamma spør om eg var gutt eller jente :p

*talatuten*

Storesøster her begynte med dette tidlig også. Hun fikk ikke tenner før hun var 8 mnd.
Lillemann har også holdt på slik noen uker nå, så spent på å se når det dukker opp noen tenner hos han.

Godt å se det ikke bare er mi jente som gnager å skal ha ALT i munnen :p
Hun er 13 uker nå å begynte å sugle masse for ca 2-3 uker sia, men er vel utforskertrangen som kicka inn for fullt ;)

Sent from my Galaxy s4 using BV Forum mobile app

Husker storebror starta tidlig å sleve og gnage på alt. Venta og venta på tenner men de kom ikke før han var 9 mnd. Tulla mi spiser på hendene sine og slever men har liten tro på tenner før om lenge.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp