Tenner

Bao

Glad i forumet
Hvor mange tenner har barnet deres fått? Her fikk han 4 oppe, 4 nede før juni i år, mens nå er det 6-7 tenner til på vei. Stakkars, syntes så synd på han, for han har det ikke helt godt. To av tennene nede er vel 1- års jeksler , er i alle fall veeeldig store.
Har måtte gi han paracet et par kvelder her. Før brukte vi dentinox, men så var ikke de på HS så glad i det, nevnte et annet middel man heller kunne smøre på og bruke, er det noen som vet hva det heter/har hørt om det?
Hm..vi blir i det minste fort ferdig med tennene her nå da, men syntes det er drøyt at "alle" må komme på en gang!
 
Erlend har fått 4 tenner oppe og 5 nede.
To av de nede er jeksler, og de slet han litt med.
 
5 oppe og 5 nede her, ser han kjenner når tennene kommer, men sover fortsatt godt og får i seg både mat og drikke.

Legemiddelverket har nå kommet med en bivirkning som er oppdaget andre steder på et av virkestoffene som er i Dentinox, helsesøstrene har nok fått dette med seg og er derfor redd for å anbefale Dentinox. Men det er mindre doser av dette stoffet i Dentinox enn de lokalbedøvende geleer, sprayer o.s.v det har blitt registrert bivirkninger mot. Det de ønsker er å BEGRENSE bruken av Dentinox...

Vi i tannhelsetjenesten har ikke fått beskjed om at Dentinox ikke skal brukes, men begrenses.. Det vil si at en ikke smører på før det er nødvendig... Det vil si så lenge barna sover om natten og får i seg mat og drikke er det ikke behov for Dentinox... En må vurdere dette selv og vurdere det hver gang en tenker å smøre det på.... Det er jo bivirkninger på Paracet og.. Ville heller ikke anbefalt det framfor Dentinox jeg da...
 
Her er det bare to tenner nede, og en halv en oppe. Er over en mnd siden den oppe begynte å komme, men de tennene har god tid gitt!!! Hjelpe meg.. :-S
 
4 oppe og 4 nede og så venter vi noe fryktelig på noen jeksler. Han har nå sikla EKSTREMT fælt en månedstid, så jeg håper de kommer ut snart. Tannkjøttet står jo i bue hvertfall
 
Her er det 12, og de var vel kommet innen han var et år. Fire oppe og nede i midten, og så er det et mellomrom, så er det jeksler. Det var helt forferdelig når de skulle komme, stod svære buler i flere uker. Nå tror jeg de som mangler i mellom er på vei snart. Ille når alle kommer på en gang, stakkars små;(
 
Bare min som er relativt tannløs fortsatt? 

Han har 4 oppe og to nede, med et sjarmerende glis mellom fortennene oppe, hehe.  :)
 
6 oppe og 5 nede. Går unna her
 
Her er det 7 oppe og 3 nede.
 
her og

Sommernurkftw skrev:


babiik skrev:
her har hun "bare" 4 tenner:) 2 nede og 2oppe:)


Samme her!


 
Da har det dukka opp en fortann til + at en av jekslene oppe så vidt er synlig med en liten spiss.Så da har Erlend 6 tenner nede og 4 fortenner + den jekelen som så vidt synes :D
 
Håvar har nå 4 oppe å 4 nede
begge mine e litt seine me tenner tror eg hehe :p
 
benjamin har 8 tenner, 4 nere og 4 oppe, har isje fått tenner siden juni :P
 
Odin har 14 tenner - 8 oppe - 6 nede :)
 
Her har han 8 tenner, 4 oppe og 4 nede.. 
Uff, det høres ikke godt ut for gutten din.. :( Her får lille tenner fryktelig sakte, så de plager ham i eeevigheten før de endelig er oppe. 
Men hvorfor ikke bruke dentinox? Det har jeg aldri hørt noe om..
 
Back
Topp