Tenner til besvær :/

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Lillegutt på 7 mnd har klart og presse ut 6 tenner til, ser ut til at det snart er 7.
Greit nok med tenner, alle får jo det.

Men nå driver jeg og prøver febrilsk og få han til og ta kopp, han er jo kjempegira da, gaper stort og har veldig lyst på denne koppen. Men med en gang han fåt tuten inni munnen så begynner han og tygge, tygger febrilsk, kommer noen få dråper før han ender med og bite seg selv, enten leppe aller tunga. Det gjør jo tydlig vondt, og stakkaren gråter sine modige tårer.

Dette skjer nesten hele tida, og nå er han ikke så intressert i kopp lenger, mest sannsynlig for han har skjønt at dette ender i smerte..

Tar jeg en koppepause nå, eller fortsetter vi?
Har prøvd flere kopper, skjer det samme uansett :/

ville tatt en pause fra tuttekoppen og heller gi vanlig flaska eller vanlig kopp/glass :)

her måtte eg drøye tuttekoppen leeeenge for poden kjønte isje koss han sku drikke fra tuttekopp :P men nå fungere d heilt fint me avent sin :)

Jeg ville prøvd mer.

Du har sikkert en kopp som ikke skal søle når den velter.
Prøv å ta vekk den plastikk stopperen, slik at væsken renner ut selv,
å han slipper å suge det i seg. Verd å prøve iallefall. Så kan du jo eventutelt
prøve å sette den på igjen etterhvert.

07 og 09 skrev:
Jeg ville prøvd mer.

Du har sikkert en kopp som ikke skal søle når den velter.
Prøv å ta vekk den plastikk stopperen, slik at væsken renner ut selv,
å han slipper å suge det i seg. Verd å prøve iallefall. Så kan du jo eventutelt
prøve å sette den på igjen etterhvert.

Har prøvd flere sorter, både de som søler og de som  ikke søler. Han tygger like febrilsk uansett :/

pianøtt skrev:
ville tatt en pause fra tuttekoppen og heller gi vanlig flaska eller vanlig kopp/glass :)

her måtte eg drøye tuttekoppen leeeenge for poden kjønte isje koss han sku drikke fra tuttekopp :P men nå fungere d heilt fint me avent sin :)

Prøvde med vanlig glass i dag, åhhh lyden av tenner på vanlig glass, det skjærer gjennom ryggen :/

Tyggde nemlig på glasset og han skjønner du :p

Prøvde plastglass i kveld da, gikk litt bedre, men han mistet interessen ganske kjapt.

Flaska tar han fint, men han vil ikke ha vann på flaska, så tenkte kansje han drakk mer om han fikk kopp :)

eg måtte ¨få poden t å drikka vann fra vanl iglass i begynnelsen då han blei meeeeeeget sint når d isje va melk på flaskå :P han syns d e kjempe stats å få drikka av vanlig glass/kopp og klirre me tennene i, øve og øve for å kunna drikka heilt sjøl av d uten å hella alt øve seg eller setta i vrangstrupå hehe.. tror han va bortimot 9 mnd før han klarte å drikka av avent sin tuttekopp

her fikk ungene fra de var rundt 6mnd lov å holde koppen selv, de hadde også en kopp de fikk lov å leke med. Ved at de lekte med koppen så ble det til at de klarte fort å drikke selv av glasss og kopp selv
Vi har aldri brukt slik kopp somdet var tutt på når vi var hjemme
Hadde slik advent kopp med gummitopp når vi var borte
Det er helt vanlig at unger gnagger en del når de får tenner

Back
Topp