Tenner og tannpuss

Tonje Catrinee

Forelsket i forumet
No har gullett mitt fått 2 tenne emoticon , så no må me invistera i ein tannbørste til Mathias, men det eg lure på e, bruka de tannkrem, og kåla type tannkrem bruka de? Trenge tips!

skriver for å lese

apotek1 skriver:

Mange foreldre føler seg usikker på hvor mye fluor de skal gi barna sine og om de kan bruke samme fluortannkrem til små barn som store barn.

Puss tennene morgen og kveld fra første tannfrembrudd med en myk tannbørste. Bruk en knapt synlig mengde tannkrem på børsten til å begynne med. Øk deretter til en mengde på størrelse med barnets lillefingernegl ved 1-årsalder. Øk mengden gradvis til en ertestor mengde ved 6-årsalder. For å få best mulig effekt av fluortannkremen bør barnet ikke skylle munnen med vann til slutt.

Hvilke tannkremer passer til barn?

Når en skal velge en tannkrem til barn må en passe på at fluorinnholdet er 0,1% (1000ppm). Barnetannkremer har en smak som er tilpasset barn, men tannkremer til voksne kan også brukes, så lenge de ikke inneholder for mye fluor. Det er ikke nødvendig å skifte type tannkrem etter hvert som barnet blir eldre. Det er mengde tannkrem som tas på tannkosten som er viktig.

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/aktuelt/riktig-mengde-fluor-til-smaa-barn

jeg har funnet ut at hvis du trykker på aboner på tråd så får du opp svar som ikke kommer opp ellers... =P

constanze skrev:
jeg har funnet ut at hvis du trykker på aboner på tråd så får du opp svar som ikke kommer opp ellers... =P

Åååh, tusen takk!! emoticon   Løge greie denna ny BV´en.  :P

Gratulerer med tann nr 2 emoticon

Her pusser vi alle sammen med Forever Living tannkrem som forøvrig ikke inneholder fluor.
Jeg er motstander av fluor etter å ha lest studier der de sier at fluor er giftig og at det ikke skulle vært lov å ha det i tannkremer.

Tannlegen min sier forøvring at tennene mine har blitt MYE finere etter jeg starta med Forever Living tannkremen! Og har heller ikke hatt hull!

*Angels* skrev:
Her pusser vi alle sammen med Forever Living tannkrem som forøvrig ikke inneholder fluor.
Jeg er motstander av fluor etter å ha lest studier der de sier at fluor er giftig og at det ikke skulle vært lov å ha det i tannkremer.

Tannlegen min sier forøvring at tennene mine har blitt MYE finere etter jeg starta med Forever Living tannkremen! Og har heller ikke hatt hull!

Nei, nå skjønner jeg ingenting. Er ikke fluor bra? Holder ikke det karius og baktus vekk da? Og styrker tennene? Har ikke satt meg inn i dette, men er jo liksom det vi har lært dette daemoticon

Her bruker vi en tannkrem vi fikk i en sånn start pakke. Mindre fluor. Colgate.

*Angels* skrev:

Ååh, da må eg prøva den. Men kor får eg kjøpt den?
Og tusen takk for tipset! emoticon

Back
Topp