Tenner - når og hvor kom den første tanna?

MzMillie

Forelsket i forumet
Mini har nettopp passert 8 måneder og vi oppdaget den første tannen i dag. Den kom oppe til høyre, ikke fremste fortann, men den ved siden av hjørnetanna. Ikke helt vanlig det akkurat...

Eldstes første tann var fortanna oppe da hun var 14 mnd. Mellomste fikk fortenner nede omkring 6 mnd om jeg husker riktig.
 
Her kom første tanna da han var rundt 6.5 mnd. Det var fortanna nede. Deretter på løpende bånd. Sist ut er hjørnetanna oppe som stakk ut på fredag. 5 tenner totalt nå, og 8.5 mnd :)
 
M fikk første tanna nede 17 september (litt over 6 mnd) og så en tann nede til en uke etter. Nå er han snart 9 mnd og det er akkurat kommet 4-5 til
 
Her kom første tanna da hun var 4 mnd, og innen hun var syv mnd hadde hun 6 tenner [emoji33]
 
I dag kom tann nr to. Oppdaget da han bet meg i fingeren at det var noe skarpt både oppe og nede, så nå har ene fortanna nede også brutt ut :)

Må dra å kjøpe tannbørste!
 
To tenner foran nede, de kom vel på ca 6 mnd.
Men så er det ikke kommet flere foreløpig :eek:
 
Første tann kom nede da hun var 3 måneder, nesten 4. Nå er hun 8 måneder og har 7 tenner.
 
To første tenner kom nede da han var 6,5mnd. en mnd senere kom det fire tenner oppe samtidig. Det var noen heftige kvelder og netter...
 
De to fortennene nede kom med en dags mellomrom da E var ca 6 mnd. For to dager siden kom tredje tanna, ene hjørnetanna oppe. Snart 9,5 mnd
 
Første kom da han var 4,5 mnd, og nå har han iallfall åtte tenner.. dukker stadig opp en, så ikke alltid jeg får med meg akkurat når de kommer..:p
 
Her kom begge fortennene nede da hun var 7 måneder, men 5,5 korrigert. Fikk nettopp begge fortennene oppe og er 10 måneder, 8,5 korrigert. Ser det er 2 til rett rundt hjørnet.
 
Lille har to tenner nede.. De andre kommer liksom aldri, men de plager veldig i perioder :(
 
Første tanna kom nede når hun var nesten 9 mnd.gammel og noen dager senere kom den ved siden av. Venter i spenning på flere :)
 
Nå har vi fått 6 tenner. Går fort i svingene. Hjørnetenner jobbes med for øyeblikket, men verste er at hun klør ekstremt i jekslene..
 
Nå er barnet straks 11 måneder og vi kjenner en liten pigg nederst på høyre side. Jippi. Første tann er snart her.
 
Nå er barnet 12 måneder og får 4 tenner samtidig. Stakkar. Overlever ikke uten nummningsmiddel fra apoteket.
 
Vår har fått to nede og begge oppe, men ingen av de har kommet helt fram, :)
 
Back
Topp