Tenner i «feil» rekkefølge

Mittmirakel

Blir kjent med forumet
Hei. Babyen min på 7 mnd fikk først fremtenner nede. Uansett hvor jeg leser så står det at fremtennene kommer først både oppe og nede, deretter sidetenne.
Nå har han fått den tredje tanna nede, men ikke tegn til at det kommer noe oppe. Er dette noe som bør sjekkes tro? Noen andre med barn som har fått tenner i annen rekkefølge en det som sies er «normalt»?
 
Jenta mi fikk to tenner nede, og har nå fått begge sidefortennene oppe! Ikke antydning til de i midten enda :joyful:
 
Helt normalt! Eldste fikk de to fortennene nede først. Deretter kom fortennene oppe og alle fire sidetennene samtidig. Lillesøster fikk de to fortennene nede først. Så den ene sidetannen nede. Så kom begge sidetennene oppe. Nå bryter begge fortennene oppe gjennom, og vi ser tegn til siste sidetann nede.
 
Godt å høre at det er flere, har akkurat googlet "problemet" i dag :happy:
Her er det to fortenner og en sidetann nede som kom for en måned siden, og en sidetann oppe som bryter seg frem i disse dager. Ser også ut som begge fortennene pluss sidetann 2 er på tur ut, er sånne lyse bulende klumper i gummene.
 
Dette er litt annet Men har med tenner å gjøre :happy:Mine på 10 mnd fikk sine 2 første nede i ca 7 mnd alder. Men ikke fått noen flere men han ene har siklet mye mer en stund og jeg har kommentert at jeg trur det kommer noen tenner snart. Men nå på søndag så endret han adferd plutselig på ettermiddagen. Helt fra seg når pappa skal løfte han. Å har vært sånn de siste dagene at det bare er jeg på ettermiddagen som er bra nok, skikkelig sår og nesten utrøstelig. Og mye vanskelig på natta. Skal sies at vi er vel bortskjemte med at begge guttene sover om nettene utenom når de skal ha mat.. noen flere som har opplevd at adferden har endret seg ved tannfrembrudd?? Fryktelig frustrerende både for meg og pappan..
 
Back
Topp