Tenner hos baby

Mirmir2611

Flørter med forumet
Jeg lurer på hvor langt tid det tar for en tann å komme? Jeg har en gutt som ble 3 mnd idag og han har den siste tiden siklet veeldig mye og han spiser på hendene hele tiden. I tillegg er han sutrete hele dagen lang og han sover dårlig(tror ikke de har noe med saken å gjøre, for han har sovet dårlig siden han ble født). I dag sjekket jeg og jeg ser et "omriss" der hvor det skal komme en tann, men ser ikke noe hvitt enda. Hvor lenge kan han holde på å spise hendene og sutre slik før tannen bryter gjennom?

Lurer jeg også på :) Sikling og håndsuging her også, men ikke noe å se.

Trodde det skulle komme tenner her flere ganger i perioder over flere mnd før det kom noe :-P

Jo... Tror vi også venta i mange mnd på tennene. Begge har fått tenner når de var 8 mnd. Så fra 3 mnd venta vi i spenning pga all siklinga og spise på alt for å døyve kløen. Så kan ta tid da.

Tror det varierer. Med storebror husker jeg det var noen han "sleit" fælt med å få ut og drøyde og drøyde og så husker jeg det var noen som bare plutselig var det uten at han hadde vist noen tegn på det

Det kan ta laaang tid. Minsten her fikk første når han var 5 måneder, men eldste fikk ikke Før han var 9. Begge begynte å sikle og klø rundt 3 måneder.

Kan bare smøre oss med tålmodighet, med andre ord ;) Det fine er at han biter på totten, men ikke har funnet ut at den kan suges på :D

At di biter i hendene i den alderen trodde jeg var litt normalt og ikke nødvendigvis pga tenner??

Husker ikke når min fikk den første, men det var etter at hun var 7 måneder ihvertfall.

Alle babyer på 3 mnd sikler og utforsker hendene ved å spise på dem halve dagen. :) Masse folk påsto at mine kom til å få tenner snart når de startet slik 3 mnd gamle, men de fikk ikke tenner før de var 12 mnd. :P Sannsynligheten er jo stor for at din baby får tenner litt før mine treiginger, men det har ingen sammenheng med siklingen og håndspisingen. :)

Eldste her fikk alle tennene uten at vi så noe i munnen hans først, plutselig bare hadde han en ny tann. Yngste så vi en liten kul som ble større og større noen uker hver gang før en tann brøt gjennom.

Det gikk flere måneder fra han begynte å "tygge" på hendene og sikle til det kom tenner. Så tennene tydelig i gommene i noen måneder før de omsider kom ut. Som flere skriver er det ganske normalt med sikling og gnaging på fingre/hender i den alderen.

Minsten her hadde en skikkelig sikleperiode mellom 4 og 6 mndr. Sluttet å sikle og da han var 8 mndr kom tennene

Back
Topp