Tenner han ikke på meg?!

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Nå det siste halvåret er det kun meg som tar iniativ til sex. Vi har pliktsex rundt el, og ellers virker han ikke interessert i det hele tatt. Når jeg spør han så kommer han med teite unnskyldninger. Har sagt det flere ganger at jeg savner å ha sex og at det er fint om vi prøver på dagtid av og til (har ingen barn) og «jada, helt enig». Men INGENTING skjer. Noen som har noen tips?
 
Nå det siste halvåret er det kun meg som tar iniativ til sex. Vi har pliktsex rundt el, og ellers virker han ikke interessert i det hele tatt. Når jeg spør han så kommer han med teite unnskyldninger. Har sagt det flere ganger at jeg savner å ha sex og at det er fint om vi prøver på dagtid av og til (har ingen barn) og «jada, helt enig». Men INGENTING skjer. Noen som har noen tips?
Hva er teite unnskyldninger?
Kanskje han føler på det at dere ikke har blitt gravide enda?
Det er egentlig ingen andre som kan finne ut av grunnen enn deg, men jeg tenker at det alltid er sunt å pleie forholdet ellers også :Heartred
 
Hva er teite unnskyldninger?
Kanskje han føler på det at dere ikke har blitt gravide enda?
Det er egentlig ingen andre som kan finne ut av grunnen enn deg, men jeg tenker at det alltid er sunt å pleie forholdet ellers også :Heartred
Han er trøtt, derfor foreslo jeg på dagtid. Når jeg spør sier han ja, også går han og gjør noe annet og later som det er glemt. Han sier at det ikke er det som plager han, og vi er ellers veldig gode på å pleie forholdet.
 
Nå det siste halvåret er det kun meg som tar iniativ til sex. Vi har pliktsex rundt el, og ellers virker han ikke interessert i det hele tatt. Når jeg spør han så kommer han med teite unnskyldninger. Har sagt det flere ganger at jeg savner å ha sex og at det er fint om vi prøver på dagtid av og til (har ingen barn) og «jada, helt enig». Men INGENTING skjer. Noen som har noen tips?
Kanskje han er deprimert eller lignende, eller kanskje han bare ikke har lyst. Jeg var ilag med en som syntes at sex 2 ganger i uka var nok. Og det bar ikke meg det var noe galt med, han bare var sånn.
 
Nå det siste halvåret er det kun meg som tar iniativ til sex. Vi har pliktsex rundt el, og ellers virker han ikke interessert i det hele tatt. Når jeg spør han så kommer han med teite unnskyldninger. Har sagt det flere ganger at jeg savner å ha sex og at det er fint om vi prøver på dagtid av og til (har ingen barn) og «jada, helt enig». Men INGENTING skjer. Noen som har noen tips?
Skjønner at det er veldig sårt. Har du snakket med han om hvordan det får deg til å føle deg og spurt om årsaken? Jeg hadde selv en lang periode, på flere år faktisk, hvor jeg ikke hadde noe lyst. Det var sårt for mannen min. Jeg var langvarig syk og eide ikke overskudd til mere enn å ta meg av barna. Det tok alt jeg hadde. Vi gled litt fra hverandre og det var en tøff tid uten mye nærhet mellom oss. Heldigvis klarte vi å snakke om det og han var veldig tålmodig med meg. Etterhvert ble formen min bedre og jeg fikk mere lyst igjen, nå er sexliver igjen aktivt og fantastisk. Det viktigste er at dere snakker sammen. At du får vite hvorfor han ikke har lyst. Det meste kan man jobbe seg igjennom om man bare snakker sammen. Saken er jo også at noen har langt mere behov og ønske etter sex enn andre, og det kommer mere til syne når man har vært sammen en stund. Det er også slik at man kan øve seg opp til å få mere sexlyst om man ønsker det, siden sex avler sex om du skjønner? Masse lykke til :Heartred
 
Kanskje han er deprimert eller lignende, eller kanskje han bare ikke har lyst. Jeg var ilag med en som syntes at sex 2 ganger i uka var nok. Og det bar ikke meg det var noe galt med, han bare var sånn.
Da tror jeg heller at han bare ikke vil, for han er ikke deprimert.. Skulle bare ønske han kunne si det, istedet for å late som ingenting.. Er redd det er noe med meg som gjør at han ikke tenner på meg
 
:Heartred
Skjønner at det er veldig sårt. Har du snakket med han om hvordan det får deg til å føle deg og spurt om årsaken? Jeg hadde selv en lang periode, på flere år faktisk, hvor jeg ikke hadde noe lyst. Det var sårt for mannen min. Jeg var langvarig syk og eide ikke overskudd til mere enn å ta meg av barna. Det tok alt jeg hadde. Vi gled litt fra hverandre og det var en tøff tid uten mye nærhet mellom oss. Heldigvis klarte vi å snakke om det og han var veldig tålmodig med meg. Etterhvert ble formen min bedre og jeg fikk mere lyst igjen, nå er sexliver igjen aktivt og fantastisk. Det viktigste er at dere snakker sammen. At du får vite hvorfor han ikke har lyst. Det meste kan man jobbe seg igjennom om man bare snakker sammen. Saken er jo også at noen har langt mere behov og ønske etter sex enn andre, og det kommer mere til syne når man har vært sammen en stund. Det er også slik at man kan øve seg opp til å få mere sexlyst om man ønsker det, siden sex avler sex om du skjønner? Masse lykke til :Heartred
Ja har det, han sier at det ikke er noe og at det bare har vært lange dager. Til og med når han har vært hjemme. Huff altså, så bra at det har kommet seg for dere :Heartred han sier at det ikke er noe, så jeg begynner å bli bekymret for at det er meg han ikke tenner på lengre..
 
Men har du prøvd å starte? Altså, hvis mannen hadde kommet til meg og sagt at vi må enten ha mer sex eller sex på dagtid, men ventet på at jeg Skulle ta initiativ så hadde det nok ikke blitt særlig mye mer sex eller sex på dagtid :) jeg får inntrykk av det i innlegget ditt, men hvis du prøver og starter/legger opp til sex og så blir avvist gang på gang, så er det noe helt annet så klart :)
 
Har han noen tenningsproblemer når dere har sex da? Hvis ikke, ville jeg ikke vært bekymret. Man kan kanskje sammenlikne det med dørstokkmila når man skal på trening, i skogen eller til et sosialt lag. Man orker bare ikke gå ut døra, men når man først kommer ut blir det veldig bra.

Det har vært det samme her, fra begge sider egentlig, over lengre perioder. Men når det først skjer, så går det bra :)

Som det påpekes over, ville jeg først blitt bekymret dersom jeg ble avvist til stadighet.
 
Hos oss var det mer den der at hele prøvingen ble til en jobb og ikke noe koselig eller spontant. For meg gikk det fint men vet sambo sleit litt med at han følte vi hadde sex fordi vi MÅTTE liksom:) her hjalp det å bare få det ut i det åpne, men også at jeg sluttet å si når jeg hadde el. Jeg testet for meg selv og når el var i gang passet jeg på at jeg startet det hele med å gi mer oppmerksomhet og ting han likte:)
 
Da vi begynte å prøve følte vi også at det ble litt pliktsex og ikke like godt og spennende som vanlig. Vi måtte spise det litt opp. Send noen litt frekke bilder til han før han kommer hjem, eller sexye meldinger om hva du vil gjøre med han. Kjøp nytt undertøy å overrask han;) han kommer garantert til å like det
 
Nå det siste halvåret er det kun meg som tar iniativ til sex. Vi har pliktsex rundt el, og ellers virker han ikke interessert i det hele tatt. Når jeg spør han så kommer han med teite unnskyldninger. Har sagt det flere ganger at jeg savner å ha sex og at det er fint om vi prøver på dagtid av og til (har ingen barn) og «jada, helt enig». Men INGENTING skjer. Noen som har noen tips?

Å ha sex burde ikke bli en plikt ting, da kan det fort gjøre mer ‘’skade’’ for parforholdet enn godt og det kan godt være han kjenner på det? At dere ikke har blitt gravide, kanskje han begynner å tvile på seg selv, merker det er slit når sex blir til plikt osv. At man har pliktsex kan jo også føre til at en av dere eller begge føler det er stress og det forminsker jo sjansene for å bli gravide.

Prøv å sette dere ned sammen og snakke ordentlig om dette for å finne ut av det <3 Sex er jo så mye bedre når begge er ‘’ordentlig’’ tilstede og inn i det:) Istedenfor å lage baby ut av plikt, finn tilbake til spenningen og koos dere! Uten å tenke på å bli gravide. Vet det høres teit og frustrerende ut, men her har jeg blitt gravid 3 av 3 ganger da vi hadde det veldig bra sammen og kun ville nyte hverandre :)
 
Pliktsex er drepen for mannfolk. Blir det pliktsex i en uke en gang i mnd er han sikkert fornøyd med det. Er ikke sikkert han føler seg ønsket utenom pliktsexen kanskje. Mannfolk er ikke så vanskelige egentlig. Hva med å legge opp til det selv? Legg deg i sengen, naken å inviter han inn. Sier han nei da, kan du tenke på om det er noe galt :)
 
Det er jo bare gjetting, men tenker at han mister litt lysten pga "pliktsex". Det blir liksom litt mye mas for en del menn med sex rundt eggløsning , og da blir de litt avslåtte resten av tida.
 
Pliktsex rundt El ødela forholdet mitt med barnefaren til eldste. Når hun ble unnfanget var det ikke noe romantikk igjen. Lite til ingen sex frem til vi gikk fra hverandre når vesla var ca 3 år. Det vil du ikke. Snakk med gubben, kommunikasjon er kjempeviktig! Og ikke si når du har El, bare fokuser på å kose dere når dere har lyst.
 
Pliktsex rundt El ødela forholdet mitt med barnefaren til eldste. Når hun ble unnfanget var det ikke noe romantikk igjen. Lite til ingen sex frem til vi gikk fra hverandre når vesla var ca 3 år. Det vil du ikke. Snakk med gubben, kommunikasjon er kjempeviktig! Og ikke si når du har El, bare fokuser på å kose dere når dere har lyst.
Veldig enig i denne! Vis han at du har lyst på han kontra si " Nå har jeg EL,la oss pule" liksom..og kommunikasjon ER superviktig i enhvert relasjon,spesielt i en kjæresterelasjon!
 
Dette med pliktsex er en vanlig mood-killer hos menn når man er i prøving, spesielt når det tar tid. Men mitt beste tips for å vekke han er at du tar inaktiv og deretter ikke har sex. Legg opp til en kosestund med bj eller håndjobb, la selve samleiet ble en sånn "forbudt" greie. Å ha mer sex øker sexlysten, men det trenger ikke bare være samleie. Så selv om det helt garantert ikke blir baby av bj, så kan det hende det tenner gnisten før neste el. Et annet tips er å ikke snakke om el eller alt det tekniske rundt prøvingen. Hvis du teaser han i en måned uten samleie så tipper jeg han er ganske klar hvis du tar inaktiv til samleie og bare klatrer opp på han
 
Tusen takk for råd alle sammen. Ser jeg ordla meg litt feil, for det var kun denne måneden vi har hatt «pliktsex», men han så ikke på det som det sa han. Jeg sa det rett ut til han i går og vi hadde en kjempe fin prat.
 
Tror menn også kan få perioder hvor sex ikke frister. Alt fra generell sliten, eller presentasjonsangst, mye tanker og har bare ikke ork. Man må ha sex for å ville ha sex. Inviter han med i dusjen, lag noe god mat og ha han i fokus. Gi en god massasje, gi han komplimenter som du mener, ta han med på kino. Men vil han ikke så skal man selfølgelig ikke tvinge det frem, ikke det det jeg sier altså. :)
 
Hos oss var det mer den der at hele prøvingen ble til en jobb og ikke noe koselig eller spontant. For meg gikk det fint men vet sambo sleit litt med at han følte vi hadde sex fordi vi MÅTTE liksom:) her hjalp det å bare få det ut i det åpne, men også at jeg sluttet å si når jeg hadde el. Jeg testet for meg selv og når el var i gang passet jeg på at jeg startet det hele med å gi mer oppmerksomhet og ting han likte:)
Her var det også helt likt. Han følte på at det ble en plikt etterhvert. Han ville ikke jeg skulle si noe om eggløsning osv men la det skje fordi jeg og han hadde lyst. Ble lettere etter vi hadde snakket om det ♡
 
Back
Topp