Tenner allerede?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Lillemann har begynt å sikle noe voldsomt, i tillegg til at han prøver så hardt han kan å få stappet hendene sine inn i munnen. I tillegg biter han mye både på skjoldet og smokken, så det er jo helt tydelig at noe klør. Men jeg ser ingenting enda. Kan vel ikke få tenner bare 3 mnd gammel? :p

Lillemann har begynt å sikle noe voldsomt, i tillegg til at han prøver så hardt han kan å få stappet hendene sine inn i munnen. I tillegg biter han mye både på skjoldet og smokken, så det er jo helt tydelig at noe klør. Men jeg ser ingenting enda. Kan vel ikke få tenner bare 3 mnd gammel? :p
Alt er mulig, noen blir til og med født med en tann:p

De kan plages i mange måneder før tannfrembrudd, så det er ikke umulig at han er i gang allerede :P

Broren min fikk sin første tann da han var 4 mnd ;)

De kan få tenner tidlig, men hele det første året er en veldig "oral" fase, så biting, kløing og sikling behøver ikke bety tenner. :)

Vi har lurt på det samme siden hun var 1 måned :p Jeg fikk den første tanna mi på 4 mnd-dagen min, og dattera til en kollega da hun var 3. Men hs sa at de vokser i perioder, så de kan få symptomer på tenner lenge før de faktisk kommer.

Huff da, er jo ikke noe kjekt for lille å skulle klø og plages i flere mnd før noe skjer. Vi får vel bare følge med og se :)

Huff da, er jo ikke noe kjekt for lille å skulle klø og plages i flere mnd før noe skjer. Vi får vel bare følge med og se :)
Ofte plages de mye mindre enn vi foreldrene plages;) Men får han vondt og blir sutrete finnes det dentinox (tror det heter det?) på apoteket som kan brukes! :)
Første her tygde noe alvorlig lenge før tanna omsider kom, så ble flittig bruker av smekker;)
Meget god tyggeleke er giraffen Sophie så anbefaler innkjøp av den;)

Hu her sikler jeg gjennom smekker og bodyer i et kjør. Og ser at det er en hvit bulk på tannkjøttet hennes. Tror ikke den kommer med det første. Men noe er på gang!

Ofte plages de mye mindre enn vi foreldrene plages;) Men får han vondt og blir sutrete finnes det dentinox (tror det heter det?) på apoteket som kan brukes! :)
Første her tygde noe alvorlig lenge før tanna omsider kom, så ble flittig bruker av smekker;)
Meget god tyggeleke er giraffen Sophie så anbefaler innkjøp av den;)

Ja skal gå til innkjøp både av dentinox og giraffen, da er vi vel så godt forbredt vi kan bli :p

Mi er rett over 3 mnd(fødd 26 mars) har fått si fyrste tann.. noko dritt, då ho ikkje kan halde biteleika sjølv og ikkje tek sutt.. puppen får gjennomgå!!!

Mi er rett over 3 mnd(fødd 26 mars) har fått si fyrste tann.. noko dritt, då ho ikkje kan halde biteleika sjølv og ikkje tek sutt.. puppen får gjennomgå!!!

Ja er det jeg også tenker, er jo fælt når de klør sånn og ikke får gjort noe med det. Her har det faktisk avtatt, så vet ikke helt hva det er/var. Men er nesten glad jeg bruker skjold nå som han tygger/biter så voldsomt, og etterhvert som tennene kommer, da slipper jeg iallefall å bli tygt i stykker :p

Back
Topp