Tenkte på en ting...

Lille Mille

Gift med forumet
Ikke QUOTE!!!

Jeg har jo laget meg kalender på pc´n, for å bruke til scrapping (bursdagskort osv.) Men så ble jeg litt nervøs for at de ligner for mye på de som selges på Ett Trykk - [link=http://www.websitefolder.net/stempelblad/art-8.asp?id=125&iPageID=29]HER[/link].

Har jeg lov til det...? Er så redd for å gjøre noe feil [8|] Skal jo ikke selge det eller noe - er jo til personlig bruk og kanskje gi bort til noen... Men hva tror dere?

Det ser altså sånn ut:

Næh.. Man må vel kunne lage sånt? kan ikke skjønne annet..

Btw; kjempefint du hadde laget :)

Tusen takk [;)] Ville tro at det er lov, men man vet jo aldri... [8|]

Neida, jeg har nå laget alt slags mulig, også likt ting som selges. Så lenge jeg ikke selger det.. Og ingen har vel enerett på sånne ting, med mindre det er spesifisert?

den var jo ikke lik da... din var jo myye søtere ;)

Du har nok rett [:)] Har jo laget dette selv - på min egen data, med min egen fantasi - og som en så fint sa det inne på generell; Det er jo lov å la seg bli inspirert [:)]

ORIGINAL: Fever

den var jo ikke lik da... din var jo myye søtere ;)

Det var snilt sagt [;)] Tusen takk!

Syntes ikke de var like i det hele tatt. og likte din MYE bedre, den var knallfin!!!

Du har fint lov å lage ditt eget og også å selge ditt eget. Det kan være likt eller ikke likt, ingen som vet hvor man tar det fra!
Men.. OM noen skulle tulle seg og si at du har stjålet ideen, så er regelen for opphavsbeskyttede produkter, at det skal være minst 5% avvik fra originalen. Dvs, at du enten fjerner noe, eller legger til noe som ikke den andre har.
I ditt tilfelle har du virkelig INGENTING å bekymre deg for, bruk den, selg den. Selg den gjerne til butikkene også, om det er det![;)] Eller legg den ut som digistamp i bloggen din, f.eks.

Jeg mener ikke du bør bekymre deg, og svarene de andre har gitt virker veldig fornuftige.

Må bare si at den kalenderen var aldeles nydelig! Skulle ønske jeg fikk til å lage slik (og hadde tid og tålmodighet, noe det er fullstendig mangel på om dagen), den var jo så utrolig flott!!! [:)]

Tusen takk for svar alle sammen [;)] OG Pijah, takk for et betryggende svar [:)]

Har nå publisert det i bloggen [:D]

Inspirasjon er ikke synonymt med plagiat!
Dessuten kom jo Pijah med en veldig kurant beregning å forholde seg til, så da er det jo uansett ikke noe stress [;)]

Synest forøvrig dine var myye finere enn de andre du henviste til [:)]

Tusen takk for alle svar jenter, setter utrolig pris på det [;)]

Back
Topp