Tenkte dere over deres økonomiske situasjon før dere ble gravide ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Tenkte dere over deres økonomiske situasjon før dere ble gravide, og planla dere graviditeten med tanke på jobb,hus/hjem o.l ?

Eller "tar dere det som det kommer" ?

<p>Vi hadde begge fast jobb, eide bolig, planlagt bryllup (giftet oss når jeg var 4mnd på vei med første) og vi var klar for foreldrerollen. det er det beste som har hendt oss <3

Første gang tenkte vi ikke over det, da det ikke akkurat var helt planlagt. Men veldig velkommen og ønsket allikevel=)Denne gangen er babyen veldig planlagt, og den økonomiske situasjonen kunne ikke vert bedre planlagt. Jobber til vanlig 80% som barne og ungdomsarbeider, men går for tiden i et vikariat 100% som pedagogisk leder. Vikariatet går ut omtent 2 uker før permisjonsstart, så det kunne ikke klaffet bedre=)

Vi har tenkt nøye igjennom det selvom jeg er student.. Begynte å prøve før jeg ble student, men her tok det tid.. Nå får jeg fullført dette året, og skal ha permisjon fra juni av.. Men vi har veldig god økonomi selvom, og har en del oppspart, eier hus og skal gifte oss, så vi klarer oss helt fint!

med førstemann så hadde vi kanskje ikke tenkt så langt :P da var jeg lærling.. og vi leide leilighet.. men så kjøpte vi leilighet når jeg var ferdig med læretiden.. nå idag eier vi stor enebolig og har en god samla inntekt i mnd:)

Hei, hos oss er det omvendt hehe, m første hadde vi planlagt, grei økonomi, men leide, nå eier vi leilighet og jeg går på skole og jobber deltid, men hvis j er heldig og er frisk og kan jobbe opptil 26 uker så har man vel klart å få gjennom grei svskapspenger, mann min derimot har gode jobb, men må betale for hus og bil, men d skal gå fint føler jeg :)