Tenkte at det var greit, men.. Skagenrøre

Trøndermammasnart

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er i Sverige på ferie, og i dag kjøpte jeg meg bakt potet med skagenrøre og reker. Først fikk jeg sjekke boksen til Skagenrøra å så at det så greit ut med tanke på ingredienser. Etter å ha spist begynte jeg å tenke på at jeg jo ikke kan de svenske ordene for ting, så da ble jeg nervøs. Føler jeg har vært dum som har spist noe jeg ikke kjenner helt til og blir så redd for å ha gjort noe galt. Hjemme i Norge er jeg veldig opptatt av å sjekke at alt er innafor. Etter å ha googlet står det at i EØS skal alt som ikke er pasteurisert merkes, så det skal vel ha gått greit. Hva tror dere? Tror dere det går greit?
Er forresten i 12. uke.

Tror det er helt i orden! Skagenrøre er vel stort sett kreps, reker, majones og krydder? Kanskje noe rømme eller Creme fraiche? :) tror pasteuriseringsreglene er like strenge i Sverige som i Norge. Kreps og reker er helt innafor sist jeg sjekket hvertfall! Det eneste det står noe om i retningslinjene er innmat i krabbe, og det pleier det ikke være i skagenrøre :) at det kom fra en boks og ikke var hjemmelaget må vel også i dette tilfellet være bra. :p

Googlet skagenrøre sist eg var gravid og alle ingrediensene i denne og fant ut at alt var trygt :-)

Back
Topp