tenkt på smertelindring?

terese

Flørter med forumet
Var hos jordmor i dag og snakket om smertelindring. Har til nå vært fast bestemt på å be om epidural siden jeg hadde dette forrige gang, men nå er jeg blitt litt i tvil. Det frister på en måte å prøve noe annet, som f.eks lystgass. Er det mange av dere som har begynt å tenke på hva dere ønsker/ikke ønsker? Noen som har gode/dårlige erfaringer fra forrige fødsel?

Jeg har hørt at her i Skien så kan vi ikke få lystgass lenger. Men tror ikke jeg kommer til å be om epidural, vil gjerne at ting skal gå av seg selv og være mest mulig naturlig. Men jeg skal ha som et alternativ, hvis fødselen skulle vare i det uendelige.

Er veldig redd sprøyter..[&:][:'(][&:]

Jeg fikk spinal sist løven er samme plass de stikker den inn som epidural og jeg kjente ikke noe til den [;)]
Jeg fikk vite av jordmor at tattoen satt så langt nede at jeg kunne få epidural skal inn å skrive journal i morgen på føden. Da skal vi snakke litt om det mine tanker var badekar, lystgass og masert.
Men siden jeg kan få epidural så blir det jo litt å tenke på det og [;)]

Sist fikk æ epidural, og det va helt fantastik for mæ. Dem satt igang fødseln så det va tungt og ond i bynnelsen, men når æ fikk epidural, fikk æ sove og spise og kjente ingenting, før presserian kom og dem måtte skru av epiduralen... Noen si at det kan gjøre kjempe ond å ta epiduralen i ryggen, men når du ligger der med riene så tenker man ikke kor ond det kan gjøre bare få det inni mæ å bli ferdig..[:D]
Det bli d nok her gangen også, men har tenkt på akupunktur og lystgass og, kanskje...

Vanskelig å vite hvordan fødselen blir, men hvis jeg kan klare den uten epidural så vil jeg det. Akupunktur er jo et alternativ... Har hørt at en blir lam fra livet og ned av epiduralen og det vil jeg ikke, må ha kontroll jeg. Men det kan godt være jeg tenker annerledes etter 20 timer med smerter [:D][:D]

I forrige savngerskap fikk jeg kun litt morfin på slutten. Gjorde at kroppen slappet av mellom riene. Brakk ankelen og fikk spinal for operasjon da jeg var 29 uker på vei og sverget at jeg aldri skulle ha epidural. Mannen stakk 15 - 20 ganger i ryggen før han traff. Gråt mine strie tårer og fikk kjempe kjeft av pleierdama. Det er det værste jeg har vært med på.
Denne gangen skal jeg heller ikke ha noe. Kanskje jeg ber om noe etterhvert, men vil ha det uten smertestillende så lenge det går.
Klem

Huff det høres fælt ut Linka! Noen er heldige og får en dyktig anestesi lege til å sette den, mens andre får en klossete nybegynner som ikke klarer det riktig. Er helt enig med deg i at det er best å prøve uten. Går det bra kommer jeg ikke til å be om epidural, men hvis fødselen drar ut i det lange og brede er det greit å ha som reserveløsning.

Sånn i utgangspunktet har jeg ikke tenkt å ta noenting.... Men det er vel fordi jeg ikke vet bedre????!!!!! Første babyen - skal vel være så tøff da.... [&:] men nei, har i så fall tenkt på lystgass, og eventuelt akupunktur, hvis de kan tilby dette. Men egentlig håper jeg at jeg slipper noenting! En fødsel skal jo være litt vondt, eller?

Jeg vet ikke hva jeg kommer til å velge..
Smerten ved å føde er ikke det som skremmer meg mest, men stresset ved å være på sykehuset.. så jeg vil se det litt an åssen det går, og høre hva de anbefaler meg etterhvert som fødselen forløper.
Er jo min første, å jeg vet ikke bedre ;)

Håper på å klare meg uten noen ting, men siden jeg ikke vet hvordan kroppen vil reagere, tar jeg ting litt som det kommer... (er første fødsel).

Vil være aktiv (så aktiv som mulig) så epidural er kanskje ikke noe for meg? Tenkte litt på akupunktur og pusteteknikker, men vi får se... Tar det for lang tid og jeg blir så sliten at jeg ikke orker å noen ting når pressriene kommer, er vel ikke det så gunstig heller.

Gleder meg iallefall veldig! [:D]

Når jeg var på føden i dag snakket vi om hjelp og jeg sa jeg ville ha masasje, badekar og lystgass. Hadde ikke tenkt på epidural siden jeg hadde tatto bak men fikk beskjed om den satte de bare lenger oppe. Men hun anbefalte og ikke bruke det men drog fødslen ut ville hun anbefale det. beste var å klare seg med mist mulig.

Har tenkt litt på smertelindring i det siste, og siden de fleste jordmødre kan å sette akupunktur for tiden, vil jeg prøve det. Det vil jo bli ulik smertelindring alt etter hvordan fødselen forløper, men dersom alt går sin rette vei skal jeg prøve å klare meg med akupunktur, badekar og lystgass (blir fyllesyk av lystgass, men det er artig så lenge den virker)... Sist gang ble det epidural og keisersnitt, siden vannet gikk først og de hadde mistanke om infeksjon, men håper det går bra denne gangen.
Det går som det går [:D].
Med min lave smerteterskel krever jeg nok epidural tvert jeg kommer på sykehuset [:D].

Back
Topp