Tenkt på navn?

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Noen som har begynt å tenke på navn?
Jeg trodde jeg hadde det klart, men er så fryktelig ubestemmelig... så tenker vi kan brainstorme litt navn? :D
 
Har maaange navn på lista, men det er kun ett som har pekt seg ut for oss. Så nå håper vi oul bekrefter kjønnet vi fikk vite på tul, så vi ikke må lete etter et nytt.

Her er noen fra min liste:
Agnes, Thale, Asta, Julia, Sigrid, Mathilda, Helen, Olea, Sofia, Lotte.

Sigurd, Arthur, Felix, Henrik, Johannes, Harald, Aslak, Olav
 
Guttenavnet er klart☺️ Ser blir Adrian, men tipper det blir jente! Der er vi blank…

Om noen har noen forslag som passer med Live, hadde det vært til stor hjelp
 
Har guttenavn klart og en meter lang liste med jentenavn :hilarious: og jeg har følelsen av jente!!
 
Guttenavnet er klart☺️ Ser blir Adrian, men tipper det blir jente! Der er vi blank…

Om noen har noen forslag som passer med Live, hadde det vært til stor hjelp
Hvordan tenker du forhold til at det skal passe, jeg lurer nemlig på det samme selv! Tenker du at det skal være like langt? Starte på samme bokstav? Eller noe sånt? :) Vår første heter Julie, og jeg syns det er så vanskelig å finne ut hva som passer til det!
 
Hvordan tenker du forhold til at det skal passe, jeg lurer nemlig på det samme selv! Tenker du at det skal være like langt? Starte på samme bokstav? Eller noe sånt? :) Vår første heter Julie, og jeg syns det er så vanskelig å finne ut hva som passer til det!
Jeg vet ikke helt. Kanskje samme antall stavelser og at det liksom flyter når man sier de sammen. Jeg vet egentlig ikke hvor viktig det er, men syns liksom det er så harmonisk med søskenpar som har navn som passer sammen!! Nok en nerdete side av meg:)
 
Jeg vet ikke helt. Kanskje samme antall stavelser og at det liksom flyter når man sier de sammen. Jeg vet egentlig ikke hvor viktig det er, men syns liksom det er så harmonisk med søskenpar som har navn som passer sammen!! Nok en nerdete side av meg:)
Mm, ja, enig i at det må klinge bra å si navnene "xxx og xxx" sammen liksom :)
 
Lista er lang :hilarious::hilarious: hvordan velge?
Alette
Alvilde
Amalie
Amine
Ane
Anneli
Aria/Arja
Asta
Astrid
Athina/e
Avida
Ave
Avelin(e)
Avelone
Emeline
Emmi
Emeli
Emmeline
Emmi-line
Guro
Hedda
Helle
Hera
Ingelin/Ingerlin
Ingeline
Ingrid
Ingvild
Irmelin
Janelise
Kasandra
Lill
Lilla
Lovise/Louise
Mathilda
Mie
Oline
Saga
Sanne
Seline
Sol
Synne
Synnøve
Tamina
Thale
Tia
Timea
Ylva
Yrja
Åselin

Må finne dobbeltnavn kombinasjon, og dette er jentenavna på min liste, mannen vil kalle hu Hjørdis (om jeg har rett i at det er jente)
 
Gutt har jeg ikke peiling, så håper tul har rett at det blir jente. Men vi går ikke ut med navn før baby er kommet til. Må bare få med sambo på det navnet 100% først. Tapte navnevalg ved 1. Jente. Men trur det går veien denne gangen
 
Skal på ul neste uke, er da 14+3 så håper jordmor klarer å se da! Har forelsket meg i Runa om det blir jente og Benjamin om det blir gutt :love7 Vil helst ha korte navn, men vi har vansker med å finne guttenavn om det blir det, men Benjamin liker vi begge to ❤️
 
Her er noen forslag til guttenavn om noen trenger inspo! Are, Arvin, Brage, Roar, Tage, Erling, Ymir, Valdemar,Embrik. Har egentlig forelsket meg i Valdemar av en eller anna grunn, men har guttenavn alt, som vi begge er enig om, oppkalingsnavn, så deler ikke det :smiley-ashamed004
 
Guttenavnet er klart☺️ Ser blir Adrian, men tipper det blir jente! Der er vi blank…

Om noen har noen forslag som passer med Live, hadde det vært til stor hjelp
Live Oline. Mener bestemt det var en tråd på navneform med forslag til dobbeltnavn som passer med live :scratch
 
Blir norrønt navn uansett om det blir gutt eller jente :) Har en gutt som heter Brage fra før, så må passe litt med det :angelic:
 
Vi ønsker veldig gjerne navn som kan uttales på engelsk og har to stavelser.

Guttenavn har vi klart, da tenker vi Aaron.
Jentenavn er vi utrolig uenige i. Men de jeg har likt til nå er: Sarah, Louise, Charlotte. Men her er det kun Sarah som er to stavelser...

Tips til andre jentenavn tas gjerne imot :hilarious:
 
Vi har en gutt fra før, vet ikke om vi venter gutt eller jente denne gangen. Ingen av navnene i den lille familien vår passer sammen på noe spesiell måte, så tenker at det er få krav til matching av navn med oss. Jeg trekkes mot nordiske navn og tenker vi ender opp med et slikt navn. Så en liste lenger opp i tråden her med nydelige navn:hello2. Ingvild, Vilde, Eskild, Tuva står på vår liste.
 
Vi ønsker veldig gjerne navn som kan uttales på engelsk og har to stavelser.

Guttenavn har vi klart, da tenker vi Aaron.
Jentenavn er vi utrolig uenige i. Men de jeg har likt til nå er: Sarah, Louise, Charlotte. Men her er det kun Sarah som er to stavelser...

Tips til andre jentenavn tas gjerne imot
Aaron er nydelig, og tenkte først på Aria som et tilsvarende jentenavn (selv om det er tre stavelser). Hanna, Anna, Ella, Luna.. :love2
 
Aaron er nydelig, og tenkte først på Aria som et tilsvarende jentenavn (selv om det er tre stavelser). Hanna, Anna, Ella, Luna.. :love2
Aria var veldig fint! Men det klinger ikke så bra med gutten vi har fra før :confused: Hanna likte jeg også godt!
Luna er nydelig, men det heter båten til Svigers og hunden til onkelen min, så føler det er tatt:hilarious:

Takk for gode innspill:Heartred
 
Vi ønsker veldig gjerne navn som kan uttales på engelsk og har to stavelser.

Guttenavn har vi klart, da tenker vi Aaron.
Jentenavn er vi utrolig uenige i. Men de jeg har likt til nå er: Sarah, Louise, Charlotte. Men her er det kun Sarah som er to stavelser...

Tips til andre jentenavn tas gjerne imot :hilarious:
Stemmer for Louise :smug: (kanskje litt lite objektiv da det er mitt navn:hilarious:). Selv har jeg ei jente som heter Julie, det fungerer også fint i engelsktalende land :) Ellers på lista med jentenavn har jeg:

Eline, Elise, Malin, Eira, Vilde, Synne, Ingvild, Erika, Eirin.

Meen vet ikke om jeg syns noen av de passer med Julie, og Gud hjelpe meg hvis det blir gutt, for da er lista betydelig kortere og vanskeligere å velge! :p
 
Back
Topp