Tenker på sykehus bagen

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Og skal til p legge i de siste tingene og kom på at smokken må vel steriliseres i kokende vann. Noen som husker hvor lenge?

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Hva gjør du med den etter den er sterilisert?
Har du en boks du legger den i da?

♥ Termin 10 juli ♥

Ja, da har jeg brukt den boksen/etuiet som kom med smokken. Hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg lagt den i en ren pose.

Skal dere ha med smokk på sykehuset? Sies det ikke at man helst ikke skal gi smokk før ungen er godt i gang med ammingen? Og det pleier vel å være etter man kommer hjem?

Venter en liten frøken 8. Juli :-)

Jo, stemmer det, men etter opplevelsene sist gang tar jeg med sånn i tilfelle. Tror nok ikke den kommer til å bli brukt før nurket er ett par uker, men har med i tilfelle

Termin 4.juli

Ok, den tar jo ikke så stor plass, så det er vel like greit :-)
Hva med pumpe? Tilfelle melkespreng og at nurket kanskje ikke klarer få i seg nok? Har aldri vært igjennom dette jeg..

Jeg kokte dem i 10-15 min, fant et sted på nett at de skulle det :-) Har ikke begynt å bruke enda da, nå er han 12 dager, tenker å vente enda ei ukes tid så jeg er sikker på at vi ikke klusser til amminga, for den syns jeg er så kos.

Der jeg fødte sist hadde de pumper og utstyr til utlån på barsel. Den brukte vi masse! Så kjøpte pappaen pumpe til å ha hjemme når vi lå på barsel. Vet ikke om alle har det, det kan man sikkert høre med føden om...

Termin 4.juli

Takk for svar :-) Om du har fler tips om hva som er lurt å ha i baggen er det bare å rope ut. Kroppen min har sagt ifra en uke nå om at det er til mandag (i morgen) jeg skal pakke baggen og at ting starter på onsdag og at frøkna kommer til fredag, blir spennende å se om dette stemmer. Føler meg veldig rolig rundt det hele. :-)

Oi! Ja, da blir det spennende å se :-) Det jeg savnet mest sist var i grunnen egne komfortable klær (fikk ikke pakket særlig til bag sist i det hele tatt) ammetopper og drikke/snacks... Ellers syns jeg man fikk tak i det meste man trengte på barsel.

Termin 4.juli

Veldig greit å ha med lipsyl til deg selv, purelan (brystvortesalve)..

Jeg hadde kokt de i 10min ca. Hadde med meg en sist gang og er super glad for det, etter en suge glad gutt fikk mine såre nipler litt avlastning innemellom, med første hadde jeg ikke med og trodde og det var dumt å gi smokk tidlig men etter blødende og såre nipler og amming som holdt på å gå på helsa løs fikk jeg beskjed av hs å gi hun smokk og burde ha begynt med det fra starten av...

Venter en liten prinsesse 15.07.2013 ❤❤❤

Når dere sier ''koker den'' mener dere bokstavelig talt da at den ligger og koker eller at den ligger i kokt vann?
Jeg pleide alltid gi vannet et oppkok også hive det som skulle steriliseres oppi det ferdig kokte vannet.
Mulig jeg er vrang nå men ble litt forvirra :P

Har kokt den i kokende vann noen minutter. Tror det pleier å stå 5 min på smokekeskene? Men det holder nok med et oppkok også i forhold til å drepe bakterier (grensen for overlevelse er vel en del lavere enn 100grader, og det som ikke tas ved hundre tas nok ikke med koking i bare 5 min heller, me må steriliseres over tid - noe man ikke gjør i hjemmet).

Tok kontakt med medela sist ang rengjøring av noe pumpeutstyr, og lengden på kokingen. De sa da at men trenger bare å koke opp vannet og ha i utstyret og så ta av platen (altså oppkok - ca 1 min. koking) :) Så tror nok oppkok holder i massevis - men man er jo gjerne litt hysterisk som ny mor og koker litt lengre ;)

Når dere sier ''koker den'' mener dere bokstavelig talt da at den ligger og koker eller at den ligger i kokt vann?
Jeg pleide alltid gi vannet et oppkok også hive det som skulle steriliseres oppi det ferdig kokte vannet.
Mulig jeg er vrang nå men ble litt forvirra :P

Jeg lot det koke i det kokende vannet ja... Men vet ikke om det et det riktige asså :-)

Om noen av dere har de nye MAM-smokkene så kan de steriliseres i mikroen med vann oppi boksen den kommer i ;)

Back
Topp