Tenker på dere alle som ikke lykkes<3

Førstegangsmammaen

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Det er så tungt å lese historiene deres. Når det først går bra og dere kommer et stykke inn i graviditeten skal man søren meg miste også.

Jeg håper så inderlig at dere alle lykkes snart for jeg vet følelsen av skuffelsen :(

Jeg har aldri vært gravid og vi har år med prøving bak oss. Nå skal vi endelig få hjelp med icsi, men jeg er så redd, så redd :(
Bare det å kunne oppleve en positiv graviditetstest og vite at NÅ er jeg gravid er noe jeg drømmer om. Gleden, lykken, tårene... Jeg ser for meg reaksjon på reaksjon på den dagen jeg får vite at jeg er gravid (jeg har bestemt meg for at den dagen VIL komme) :)

Snart begynner jeg på medisiner ift icsi, venter på mensen i disse dager. Vi har gått privat og betaler masse penger selv om vi ikke har så mye. Vi kjøper kun et forsøk. Jeg var veldig optimistisk og gledet meg masse, men etter å ha lest om dere har jeg mistet litt håpet og tror innerst inne at vi ikke kommer til å lykkes. Klarer ikke å forstå hvorfor akkurat vi skal lykkes når så mange andre ikke lykkes.

Jeg er litt redd for at å kjøpe et forsøk er som å kaste de pengene ut av vinduet, men å kjøpe en pakke på 3 har vi ikke råd til:(

Dette er veldig vanskelig. Jeg tror jeg har gått i en depresjon men jeg gjør alt for å skjule det.

Jeg trenger ikke råd her, så jeg har ingen spørsmål. Jeg hadde bare behov for å dele litt tanker.... Og fortelle dere alle at jeg heier på dere og håper vi alle blir gravide snart<3

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

De fleste her er her for å lufte hodene våres før tankene tar over og man blir sprø. Jeg vil ikke drepe håpet eller gi for mye, men man må være realist oppi alt dette her. Husk at alle de som klarte det på 1. forsøk vil du ikke se her inne. Jeg vet om flere som har klart det på 1. forsøk. Vi som er her inne er enten helt nye i gamet eller de få som faktisk trenger enda litt mer hjelp. Husk at det er 30% sjanse for å bli gravid med ivf/icsi, og det samme for de som klarer det på én syklus (de som ikke har problemer). Og iløpet av 3 eggløsninger har ga 75% klart det. Oooog at 7 av 10 par sliter. Et stort regnestykke her, men du skal nok se at du klarer det;) Vi heier på deg og. Og du? Lag deg en dagbok her inne. Da kan du lufte alt du vil i samme tråd:) Veldig deilig å bare skrive ned alt man føler. Og ikke tenk på at det følses som klaging eller noe. Dette er BEINTØFT for psyken. Og bare de tøffeste begir seg ut på dette eventyret:)

Skulle det ikke gå privat, så kan du i hvertfall alltids gå offentlig, da blir det ikke fult så mye penger dere må ut med. Tar litt lengre tid å komme i gang, men da får dere i hvert fall 3 runder for under prisen av et forsøk privat :) Masse lykke til, og som Starbrucks sier, dagbok her inne er gull verdt! Fått ut mye tanker og frustrasjon der :)

Her er det rom for å lufte alle slags tanker! Det er helt normalt det du føler, at alle tanker kommer på en gang, optimisme, motløshet, forventning, redsel, spenning og nervøsitet, alt i en eneste smørje!
Ja, det stemmer at ikke alle lykkes med en gang, men de aller fleste lykkes likevel til slutt, på en eller annen måte! Og så må du huske at her inne finner du oss som sliter litt ekstra og blir hengende her i lang tid, det finnes MASSEVIS av gravide jenter rundt på terminforaene her inne, som har lyktes og kommet seg videre! Så det jeg prøver å fokusere på er hvor heldige vi er som faktisk får denne sjansen, at det faktisk er ting som kan gjøres og hjelp å få! Ønsker deg masse lykke til, håper du slipper mange skuffelser!

Og godt er det å ha et sted å lufte tankene når ting er på som verst. Vi er ikke åpne om at vi ikke klarer å bli gravide. Kun familiene som vet. Han liker ikke å snakke med noen om det fordi problemet ligger hos han. Jeg later som at det ikke påvirker meg så mye, selv om jeg aller helst vil knekke sammen og gråte så fort jeg kan. Spesielt når folk jeg kjenner blir gravide og får barn. Det er verst.

Vi snakket litt sammen etter at jeg skrev innlegget i går kveld. Vi har kommet frem til at det er dumt av oss å kjøpe et forsøk bare når sjansen for å lykkes er så små. Vi har ikke penger til å kjøpe flere forsøk nå... Tror vi bare venter på å få offentlig hjelp.

sender deg en god klem <3
håper du ikke må gjennom så mange skuffelser... selv om det er mange som må ha flere enn 1 forsøk, så er det også mange som blir gravide på 1 forsøk..
masse lykke til

Heisann, og velkommen innom..
De fleste her inne bruker nok forumet til aa lufte tanker, be om raad og dele problemer .. Vi er mange i samme baat, og tror ikke noen som ikke har vaert igjennom det har full forstaaelse for hva det innebaerer.

Som Lena nevnte, kan dere jo ogsaa soeke aa faa ting dekket offentlig. Om dere allerede vet at problemet ligger hos han saa antar jeg dere har startet med utredning for aa finne ut hvorfor dere ikke blir gravid.. Om jeg husker rikitig saa koster det ca 15000 for 3 forsoek offentlig , saa kan vaere mye aa hente (samt kan jo hende dere ogsaa oensker soesken om dere skulle lykkes paa foerste forsoek)

Lykke til med prossessen hvertfall

Heisann, og velkommen innom..
De fleste her inne bruker nok forumet til aa lufte tanker, be om raad og dele problemer .. Vi er mange i samme baat, og tror ikke noen som ikke har vaert igjennom det har full forstaaelse for hva det innebaerer.

Som Lena nevnte, kan dere jo ogsaa soeke aa faa ting dekket offentlig. Om dere allerede vet at problemet ligger hos han saa antar jeg dere har startet med utredning for aa finne ut hvorfor dere ikke blir gravid.. Om jeg husker rikitig saa koster det ca 15000 for 3 forsoek offentlig , saa kan vaere mye aa hente (samt kan jo hende dere ogsaa oensker soesken om dere skulle lykkes paa foerste forsoek)

Lykke til med prossessen hvertfall

Hei igjen.

Denne tråden forsvant litt her hos meg.
Like etter at jeg skrev innlegget fikk jeg mensen. Og sa ombestemte jeg plutselig og ville kjøpe et forsøk likevel.
Jeg kontaktet klinikken og fikk klarsignal til å starte. Jeg kjøpte medisinene (som kom på ca 14 000 kr) og har drevet å stikket til i går.
I morgen tidlig har jeg uttak :)

Jeg grugledet meg! Det ble til at vi kjøpte et forsøk så håper vi på det beste :) Det som måtte skje får skje, å gi opp babyplanene skal vi ikke uansett utfall denne gangen.

Det blir å gå offentlig dersom dette ikke lykkes. (Gud forby). Det var det vi begynte med, men vi var så uheldige med søknadsprosessen og alt. Alt ble forsinka hele tiden. I tillegg var ventetiden for å få behandling så lang.

Back
Topp