tenker litt her

*Tøtta81*

Forumet er livet
Sånn møbler som bombay og andre som er mørke tunge møbler, blir man veldig fort lei de?
Jeg har alltid villet ha sånne, å har en liste med bombay møbler jeg skal få i, men begynner å tvile.
I stua vår er det veldig lyst, lyse vegger og lys parkett. Noen som har lyst å vise meg den serien møbler som DU synes er finest?
Alstå, skjenk, bokhylle, vitrineskap, spisestue, lampe bord, framskap og evnt stuebord.. jeg har lyst å ha en serie møbler når jeg først skal bytte ut nå, så nå gleder jeg meg til bilder jenter[:D]
Jeg er ikke så veldig IN på møbler og interiør egentlig, det er sikkert fordi jeg ALDRI klarer og bestemme meg.[8|]
Vi skal forresten ha svart sofa[;)]

Vi har et kistebord i stua + en liten kommode i den serien. Men vi har kombinert disse to med andre møbler - og det harmonerer fint. Vi har bl.a lyse sofaer, lyst hjørnebord, lys bokhylle. Jeg kunne ikke ha tenkt meg å ha alt i Bombay-stilen, det blir for mørkt og dominerende for meg. Om man finner en fin balanse av forskjellige møbler som likevel matcher, blir man kanskje ikke så fort lei.

Jeg syns også det er greit å ha nøytrale farger på det meste av møblene, så piffer jeg heller opp med puter, bilder, gardiner, pledd, pyntegjenstander, lys osv. Da er det lettere å variere med farger.
[:)]

ORIGINAL: Tusull

Her følger jeg ikke noen serier jeg da.. Syns personlig det er finere med særpreg og personlighet, enn et typisk bohus hjem.. men altså, det er MEG da.. [;)]
Jeg har noe nytt - noe gammalt - og ikke noe system [8D] [:D]

Her også...brukthandel,loppis og bohus om hverandre...[:D]

ORIGINAL: Apple

Det ser ut som du har eikeparkett på gulvene utifra bildene i anonnsen, stemmer det? Da vill jeg ha valgt eikemøbler! Det finnes mange fine eikemøbler hos de fleste møbelkjeder. Eik er klassisk og ikke noe typisk motefenomen (i motsetning til Bombay-møblene som vel snart har utspilt sin rolle?), og hvis du kjøper av god kvalitet og med et enkelt, klassisk utseende, har du fine møbler i lang tid fremover! [:)]

Eksempler på fine eikemøbler:

Bjursta spisebord fra Ikea (1975 kr):

Egon stol fra Ikea (595 kr):

Henriksdal stol fra Ikea (995 kr):

Aannø sjenk fra Bohus (9995 kr. Dyr, men lekker!):

Aannø tv-benk fra Bohus (3965 kr):

Aannø vitrineskap fra Bohus (6495 kr):

Royal oak vitrine fra Bohus (3995 kr):

er vel eikeparkett ja,, likte den sjenken veldig godt[;)] har drevet å sett litt nå, hvis jeg har hvit spisestue og vitrineskap, kan jeg da ha bombay sjenk og bokhylle? å muligens lampebord...

Jeg syntes det er finest å holde alt i noen lunde samme stil. Har ikke det her hvor jeg bor nå,og er drit lei..Skal ha det lyst og samme stil over hele når vi flytter,
men det er jo hver sin smak da.

tror vi har bestemmt oss får rhada serien og jakarta spisebord med svarte stoler,, men må fortsatt tenke en del..

Jeg har bare sånne møbler som er like de i bombay serien.
Og er kjempelei det.Har helt lys tapet på stua og vinduer på 3 av veggene, men stua blir allikevel mørk.
Hjalp litt å få inn litt lyse pynte gjenstander da, og turkis.

Så jeg ille ikke valgt en så dominerende serie igjen.

Back
Topp