tenker fødsel!

verteline

Elsker forumet
kjenner at dette stresse meg litt.. ikke selve fødselen men tiden på fødsel.. brukte 3,5 t sist å fikk beskjed fra helsesøster at neste gang reiser du fortere inn!..

nevnte d for JM å hun ble veldig sånn at dette må vi snakke mer om. når det nermer seg må dere få en vaktordning for gutten deres. å kansje det er lurest å bare være hjemme på badet å ringe ambulanse..

jadda.. kjenner bare YES!.. hehe.. men som sakt ikke fødsel i seg selv som stresser meg.. men lillegutt.. tenk hvis han er hjemme å merker mamma har det vondt osv?.. huff..

måtte bare lufte litt:)

Her gikk det fire timer sist. Så jeg tenker også veldig på dette. Tenkte å snakke med jordmor ved neste kontroll. Litt engstelig for å ikke rekke sykehuset:/

å den logistikken der gruer jeg meg så sinnsykt til... Som vi har funnet ut av, må sambo bruke nærmere 1 time og 20 min for p levere storebror til besteforeldre, så bruker vi 4 min til sykehus. Er LIVREDD for å ikke rekke sykehuset.... Så her blir guttungen levert med en gang jeg merker at noe er på gang.... :/

Tenker også som deg. Sist fødsel tok bare 1 time og 7 min fra start til gutten var ute
Heldigvis bor vi veldig nært sykehuset, men utfordringen blir å finne noen som kan passe barna om det skulle starte på natten..Har ikke noen familie her vi bor.

Bor dere langt unna sykehuset?

mamma09og10 skrev:
Tenker også som deg. Sist fødsel tok bare 1 time og 7 min fra start til gutten var ute
Heldigvis bor vi veldig nært sykehuset, men utfordringen blir å finne noen som kan passe barna om det skulle starte på natten..Har ikke noen familie her vi bor.

Bor dere langt unna sykehuset?

Jeg brukte også ekstremt kort tid. 1,5 timer ca, så er redd for å være langt fra sykehus. Men har ikke barn som må plasseres noen plass, så akkurat der har jeg litt mindre stress!

Det aller beste, og sterkeste minnet mitt bra når min mamma gikk gravid med min elste lillebror er samtalene om jobben min som storesøster.

Hun fortalte meg om hvordan magen trakk seg sammen for å hjelpe å presse ut babyen, og at når mamma fikk sånn i magen, så skulle jeg ringe til pappa, og så til mormor og morfar som skulle passe meg. (kunne tlf nr. i hodet, pluss hun skrev dem ned)

Husker at pappa ikke tok tlf første gang jeg ringte, så jeg ringte mormor og sa at "Nå kommer lillebror!" husker ikke så mye etter at mormor hentet meg, men husker når vi fikk komme på sykehuset å hilse på.

Jeg var 5 år. Hvis dere kan inkludere barna derese som min mamma gjorde med meg skal jeg love det blir et nydelig minne for barna. Gi dem en "jobb" de må gjøre når babyen kommer. Den dag i dag er dette mitt sterkeste og fineste minne fra barndommen.  emoticon

Sliter med det samme dilemma. Hadde en fødsel som vare i akkurat 3 timer sist. Ble sittende på toalettet fra første rie (som var det første tegnet på at fødselen var i gang) å i nesten to timer. Hadde heldigvis bare 5 min kjøretur til sykehuset. Denne gangen får jeg bare håpe jeg har en god nabo som kan se til han mens noen kommer For å være barnevakt. Men har hørt at når du tideligere har hatt raske fødseler så har du rett på ambulanse.

Oi mange som føder rimelig kjapt! Men når dere skriver f.eks 3 timer.. er det fra det er skikkelig i gang eller til dere merker de første riene????

Syns det gikk kjapt med meg jeg men ikke i nærheten av dere :)

Var 4 t på sykehuset begge ganger før dem var ute. Og jeg ble faktisk litt skuffa andre gang. Det skal jo liksom gå fortere andre gang hehe men trur jeg skal være tidlig ute denna gangen og. Sånn for sikkerhetens skyld ;-) Må sies at andre gang fikk jeg ikke drypp ikke klipt opp og alt gikk mer naturlig for seg... Og jeg var i super form i forhold til første gang....

Mitt første barn tok 23 timer fra jeg kjente første tegn til barnet var ute. Andre gang 3 timer fra første tegn til barnet var ute.... men det er vel ikke dermed sagt at det vil gå like fort eller raskere tredje gang?!

Håper virkelig ikke at nummer 3 kommer raskere..!! Men har hørt rykter om at fødsel nummer 3 kan være litt annerledes, så satser på at det betyr at jeg hvertfall får en time til på meg. 
Barna mine er nok litt for små enda til å ta noen del i det som skal skje, ellers høres jo det ut som en flott måte å løse det på!! :)

hm.. prøver å tenke minst mulig på fødselen jeg :) Vet liksom ikke helt hva jeg går til, siden jeg aldri har prøvd det før.

Men må vel begynne å tenke på det snart siden jeg er halveis om 5 dager. Jeg tenker at det blir en supervond og skrekkslagen opplevelse som resulterer i noe helt fantastisk fint. Tenker også at jeg vil på sykehuset tidlig nok til at jeg får tid til å få epidural, men det er vel vansklig å planlegge sånt.

Tussen80 skrev:
Oi mange som føder rimelig kjapt! Men når dere skriver f.eks 3 timer.. er det fra det er skikkelig i gang eller til dere merker de første riene????

3,5 t fra første ri til han var ute.. hadde 1 t og 2 min press rier.. å denne gang sier de at somregel er pressriene max 15-20 min.. jaiks..  hvor lang tid tok fødselen din? :)

Jmd skrev:
Det aller beste, og sterkeste minnet mitt bra når min mamma gikk gravid med min elste lillebror er samtalene om jobben min som storesøster.

Hun fortalte meg om hvordan magen trakk seg sammen for å hjelpe å presse ut babyen, og at når mamma fikk sånn i magen, så skulle jeg ringe til pappa, og så til mormor og morfar som skulle passe meg. (kunne tlf nr. i hodet, pluss hun skrev dem ned)

Husker at pappa ikke tok tlf første gang jeg ringte, så jeg ringte mormor og sa at "Nå kommer lillebror!" husker ikke så mye etter at mormor hentet meg, men husker når vi fikk komme på sykehuset å hilse på.

Jeg var 5 år. Hvis dere kan inkludere barna derese som min mamma gjorde med meg skal jeg love det blir et nydelig minne for barna. Gi dem en "jobb" de må gjøre når babyen kommer. Den dag i dag er dette mitt sterkeste og fineste minne fra barndommen.  emoticon

å ja det var koselig minne da!
mini her er nok ikke gammel nok til å ringe, er 2 år å 4 mnd når babyen kommer..

verteline skrev:

Tussen80 skrev:

3,5 t fra første ri til han var ute.. hadde 1 t og 2 min press rier.. å denne gang sier de at somregel er pressriene max 15-20 min.. jaiks..  hvor lang tid tok fødselen din? :)

ca 6 timer aktiv fødsel som det står på det arket jeg fikk. hehe.. tok jo nesten hele dagen men syns liksom det gikk så greit jeg :) Jeg lå og pressa i 2 timer.. Da måtte de dra han ut!! Håper det går lettere denne gang.. hadde jo lest at det skulle ta 15-45 min et sted så var litt irritert på jordmora..haha :)

Var du forresten på juni 10 forumet?? Syns jeg kjenner igjen nicket ditt også ser jeg du har en som blir 2 pr og 4 mnd ved neste fødsel :)

ja var på juni 10 :) var du og? :D (fikk ikke til å quote på iPod)

Ja men hadde annet nick:) tonii80:)

Back
Topp