M
Moderator Kristin
Guest
Gruer eller gleder du deg?
Har du lest deg opp, eller går du inn i det med åpent sinn?
og har du noen ønsker?
Har du lest deg opp, eller går du inn i det med åpent sinn?
og har du noen ønsker?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gleder meg , vet hva jeg går til med nr 3.
Er rolig rundt dette....gruer meg mest til å blod blodkaker etter fødselen. Da er høna øm og sår også ser man ut som et slakteri den første uka .
Gruer meg til etterriene, for de er Satans vonde.
Men ellers gleder jeg meg veldig. Nå er bekkenløsningen så vond, så vil bli ferdig. Samtidig nyter jeg siste tiden godt.
Går imot tiden med åpent sinn , tenker at detta skal gå fint.![]()
Er etterriene vondere enn de andre? Eller er det det at man da er ferdig og ikke har mentalt overskudd til mere smerter?
De er vonde, men de blir vondere for hver fødsel så jm til meg. Så de var værre med nr 2. De kommer jo når babyen begynner å amme , livmoren er jo på str med en rema pose haha også skal den krympe seg til en knyttneve str. Så det er ganske logisk at sammentrekningene er vonde.
Man holder ut , men jeg synes det er slitsomt , det er som ekstreme menssmerter . Husker sist så , sa jeg at etterriene var 30 ganger vondere.
Man får smertestillende som Paracet eller noe mener jeg. Og heldigvis varer det ikke lenge. Når man kommer hjem er de mildere.
Etter at man har født så får man en annen energi igjen ...og man har fått lada opp , for disse etterriene kommer mye senere.
Trenger ikke å få dem, jeg fikk dem aldri.Har man disse i flere uker da? Det tar vel 6-8 uker før livmoren er sammentrukket?
Har man disse i flere uker da? Det tar vel 6-8 uker før livmoren er sammentrukket?

Neida , for min del gikk de over etter noen dager. Så man kjenner ikke den sammentekningen hele veien. Men ikke uvanlig de første dagene rett etter fødsel og de blir ofte sterkere ved amming. Jeg har hatt etterrier med begge to og mer intens med nr 2. Så gruer meg litt med nr 3 nå. Det var jm som fortalte meg at de ofte ble vondere for hvert barn. For min del var de så vonde at jeg kunne ikke fatte og begripe at de overlevde etter 5 barn haha...så vondt synes jeg det var.
Atpå til har jeg født begge mine uten bedøvelse og skal gjøre det denne gangen også. Så smerte er ikke noe jeg jamrer for.
Får håpe du slipper![]()
Hadde grusomme etterriene med nr 1. Fikk ikke noe smertelindring under fødsel og ba heller ikke om det. Men etterriene fikk jeg Max dose Paracet forså spent på hvordan det blir denne gangen for gråt hver gang jeg skulle amme.
Samme her , fikk smertestillende for etterrier , men ikke for fødsel hehe..![]()
Høres helt merkelig ut at man greier seg gjennom en fødsel men etterriene takler man ikke![]()
har kanskje noe med st man får belønning for riene men ikke så veldig mye for etterriene?
![]()
Venter nr 4 og har også hatt vonde etterrier, men med nr 3 så fant jeg ut at å gå og amme var det som dempet etterriene best, så da gikk det greitJeg gruer meg skikkelig til etterriene, venter nummer 5 og de har blitt verre for hver gang![]()
men jeg er en vandrer når jeg har "vanlige" rier også, synes det er ekstremt mye vondere å sitte eller ligge da 
Enig med deg!Gruer meg mest til kroppen etter fødsel. Håper det går fort å komme seg til hektene.