Tenker du ekstra på kostholdet under graviditeten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Foruten å holde deg unna matvarer som gravide ikke skal spise, har du gjort noen andre endringer mtp. kostholdet? :)

Forholder meg til de anbefalingene som er ift hva man ikke burde spise. Utover det fokuserer jeg mest på å få i meg nok næring, noen dager er alt som går ned en dobbel cheese fra mcdonalds, andre dager laks og grønnsaker. Og de fleste dager ikke noe :p

Pga dårlig matlyst fokuserer jeg ikke veldig på at alt jeg spiser er sunt og riktig. Fokuset går på å spise litt nå og da i løpet av dagen.

Pga dårlig matlyst fokuserer jeg ikke veldig på at alt jeg spiser er sunt og riktig. Fokuset går på å spise litt nå og da i løpet av dagen.
Kjenner igjen det. Fokus er egentlig på å spise nok (som ikke bare er sukker), om det da er brødskive til middag, smootie eller is får bare være.... Godteri/kjeks går ned, verre med anna mat.

Tenker på det, men unner meg litt ekstra likevel. Spiser sunt, men også ting som ikke er fullt så sunt:P

Jo, forholder meg til hva jeg ikke burde spise for å unngå å utsette barna for unødvendig fare. Ellers spiser jeg det jeg måtte ha lyst på. Har ikke plass til så mye mat lengre, så det lille jeg får i meg prøver jeg så klart å holde så næringsrikt som mulig, men har jeg en dag hvor bare nugatti frister- ja, så spiser jeg nugatti uten et snev av dårlig samvittighet[emoji6]

Ja, det gjør jeg.
Ellers har jeg tenkt at det er en av gledene ved å være voksen, at man kan spise godteri til middag.
Nå prøver jeg å være flinkere og faktisk spise mer frukt, grønt og skikkelig mat.
Jeg er også mer sulten, så kan ikke hoppe over måltider lengre uten at kroppen sier ganske tydelig i fra.

Ikke starter jeg dagen med to kopper espresso lengre heller... kan jo ikke det, hadde brukt opp omtrent hele koffein kvota mi bare på det :P

Sulten min har tatt helt av i andre trimester og jeg spiser konstant. Om jeg ikke spiser blir jeg kjempesvimmel og nummen nesten med en gang. Jeg spiser sunt, og mye. Holder meg unna søtsaker og fet mat.

Er ikke veldig opptatt av det, men holder meg så klart unna mat gravide ikke skal spise.
Er så pass heldig at søtsaker ikke frister i det heletatt nå, og har veldig lyst på frukt og grønnsaker. Så slipper å tenke så nøye på akkurat det. Men har hatt dårlig matlyst og har fortsatt dager jeg ikke har lyst på noe annet enn gulrøtter eller eple, så må tvinge i meg annen mat.

Ja. La på meg veldig mye forrige graviditet, så har nå kuttet ut sukker, alt av godteri, sjokolade, is, kaker, chips osv. Spiser salat stortsett hver dag, og passer på å få rikelig med grønnsaker. Heldigvis er jeg glad i sunn mat :) Har siden 2. trimester startet fått veldig stor matlyst og blir "aldri" mett. Husker fra sist at det ikke gikk over før babyen var ute...

Back
Topp