Tenker dere på kostholdet i svangerskapet ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Tenker dere over hva dere spiser mens dere er gravide?
Spiser dere mye snop/usunn mat?

Spiser dere frokost hver dag ?
Og får dere i dere "5 om dagen" ?

Jeg pleier ikke tenke mye over kostholdet , har også hele livet vært brusoman.. Men i svangerskapet nå var vi i syden i beg av januar, etter det brekker jeg meg bare an tanken på junk eller brus.. Så jeg er heldig sånn at jeg kun har lust på sunn mat i øyeblikket faktisk.. Å d føles topp at jeg for en gangs skyld kan ha mer fokus på sunnhet ;) Ihvertfall fordi jeg gikk opp 25 kg sist sv.skap å hadde ikke da veldig fokus på sunnhet.. Vil IKKE opp så mye denne gang nei :) Har foreløpig mistet endel kg men mest fordi jeg har kastet mye opp tror jeg ..

Her er vi veldig på kostholdet.. Neste så jeg blir gal! Greit man ikke skal Skeie ut osv. Men jeg pleier som regel å klare stoppe med en.. Bare jeg får den litt oftere enn hver 14 dag!! Vel vel. Suget går vel over;)

Egentlig ja, og je har vært ganske bevisst tidligere svangerskap. Men: denne gang er jeg så kvalm, og kvalmen blir bedre når jeg får i meg "mat"-og det eneste jeg orker er raske karbohydrater. Har ikke spist kjøtt på 1,5mnd, liksom, men kan godt trøkke i meg en sjokkis når jeg er skikkelig kvalm-så da gjør jeg det-enn så lenge.

Nå spiser jeg for å holde kvalmen i sjakk. Ikke det verste kostholdet, men blir nok en del sunnere når kvalmen er vekke.

Tenker ikke så mye på kosthold. Spiser det jeg har lyst på :) Men jeg som aldri har likt frukt og grønt, har nå fått dilla og spiser nesten kun det ;) Vært avhengig av cola, drikker nå bare is te og appelsinjuice :p Så sånn sett har vel hormonene tatt over så jeg får et sunt kosthold :D

har ikke lyst på fet mat i det hele tatt, gulper/hikster på det så lenge etterpå, at det blir bare ekkelt :P spiste vårruller i går, for har hatt lyst på det kjempelenge, men straffen var å kjenne smaken v det hele resten av kvelden :( spiser mye frukt, men veldig lite grønnsaker. har vært av og på kvalm/dårlig form siden romjula, så det har gått mye i lyst brød, kjeks, frukt, brød med mildt pålegg og lette middager, har spist for å holde kvalmen på avstand.. har fått mage, men har gått ned i vekt, så håper på bedre dager nå framover;)

Ikke mens jeg er kvalm, da spiser jeg det som "frister" og som ikke smaker for ille om det kommer opp igjen.
Håper å klare å fokusere mer på kostholdet når kvalmen gir seg, vil ikke legge på meg like mye som sist :(

Ja, eg tenker på det, eller mest korleis det blir etter kvart men no er eg så veldig dårlig av kvalme at eg et det som eg klarer å ete kvar gang og det er ganske lite. Men i begynnelsen så var det nesten kun grønnsaker og frukt og eg drakk smoothie heile tida. Gleder meg til kostholdet blir meir variert.

Spiser alltid frokost. Fast rituale her i huset..Hjemmelaget frokostblanding stående ved kjøkkendisken.. :) Ellers spiser jeg som vanlig.. Relativt sunt, men er ikke hysterisk. 5 om dagen får jeg stort sett ikke.. Men synes ikke det er det viktigste i et sunt kosthold..
Ellers så prøver jeg å holde snop og usunt til helgene..

Jeg er mest opptatt av å få i meg et variert og vanlig kosthold, men holder meg unna søtsaker. Godteri blir det kun hvis jeg er på besøk hos noen. Spiser frukt og grønt i normale mengder. Er av de som pleier å vente med frokost til rundt ni som er ca 2 og en halv time etter jeg har stått opp, men har nå begynt å drikke en Bendit smoothie på vi til jobb.

Synes jeg har lagt på meg mye allerede og er kun 12 uker på vei da jeg ikke klarer å stoppe å spise.... Da hjelper det vel ikke så mye at det er sunn mat! Håper det roer seg etterhvert

Spiser sunt til vanlig, og har gjort det i alle graviditetene :) Unner meg litt ekstra innimellom. Nå har jeg ikke engang lyst på snop og slikt, så det passer meg utmerket! Har heller ikke lyst å legge unødvendig på meg og ikke føle meg bra, så da er det viktig for meg med ordentlig mat og trening. også når jeg er gravid :)

Spiser normalt som vanlig. Føler hvertfall vi har ett sunt og variert kosthold her hjemme:) Vi kobler selvsagt ut i helgene med noe godt, men lite brus og saft.

Ja. Fikk en "stor" baby sist og de mistenkte svangerskapsdiabetes, selv om jeg ikke fikk utslag på noen prøver.

Fikk også mye vann i kroppen sist, så spiser saltfattig og "diabeteskosthold". Ikke alltid jeg får i meg 5 om dagen, men spiser iallefall variert ellers. Er mye kvalm så det begrenser seg litt hva jeg greier å spise også.

Back
Topp