Tenker dere på at november/desember ungene får en veldig tidlig skolestart?

strikkemor

Andre møte med forumet
I forhold til vår- ungene så er det mye tidligere å starte på skole 5 1/2år gammel.

Hva tenker dere om å få barn da i november?

Jeg tenker at det er fordeler og ulemper med alt ;)

Niesen min på 6 år er født i begynnelsen av januar og hun går bare å venter på å få begynne på skolen, og har det veldig kjipt i bhg som eneste jente på sin alder. I tillegg har hennes to bestevenninner født i oktober og desember året før begynt på skolen og dermed er hun ikke med på alt de er.
Så som sagt, det er fordeler og ulemper med alt. 

Tror novemberbarn blir helt supert, både for barnet selv og for oss foreldre :)

Jeg begynte ett år tidligere på skolen. Er født i 86, men fikk gå med 85 kullet. Er født 2. Januar. Hadde ingen problemer med det.. Det er jo stor forskjell på 6åringer uansett tenker jeg... Men sikkert kjedelig å ha bursdag sist ;)

Vi har allerede en gutt med bursdag i desember, og hvis dette svangerskapet går i boks vil termin være nøyaktig en måned før det igjen. Jeg har en stor 3-åring som nyter godt av å være lillebror, så han tar veldig etter storesøster (født februar året før) og jeg håper det kab være med å gjøre han "skolemoden" når den tid kommer.
Jobber selv som lærer, og det er stor forskjell på barn uten at det nødvendigvis er måneden de er født i som spiller mest inn.
Så jeg tenker at det nok kommer til å bli en del klager å få på at de er født sent på året, men satser på at de blir klare til skolestart

jeg er sliter, så barna blir født når skjebnen vil at jeg skal få de!!!
uansett så er jeg født sist i oktober, og har aldri lagt etter vårbarna fordi.. ett barn som er født i desember kan jo vere lengre fremme enn barn født i januar..
Det skal da vere en viss grad individuell tilpasning på skolen, så dette ser jeg ikke på som noe problem..

Tenker ikke så mye på det med skolestart nei, da har det ofte jevnet seg ut litt uansett, men derimot å gå over på storbarnsavdeling i barnehagen når de er 2.5, det synes jeg er litt i tidligste laget, men sånn blir det nå bare.
Har mange november og desmber barn i barnehagen som skal over på skolen til høsten, men de er like klare som de eldre barna, så tipper det går helt fint jeg

Eldstemann hos oss har bursdag på høsten og det har ikke gjort noe. Skoleprestasjonene er knallgode og ligger lagt over det som er forventet i sin årsklasse så ingen skade skjedd her i alle fall :)

Back
Topp