Tenker dere på at desemberungene får en veldig tidlig skolestart?

strikkemor

Andre møte med forumet
Jeg tenker litt på det at de stakkars må starte på skolen når de er 5 1/2år gamle. Det er ganske tidlig i forhold til januarungene som er ett år eldre.

Er det noe som dere tar hensyn til i baby planleggingen?
 
For min del er jeg født 29.desember selv, og for meg passet det fint å begynne sammen med de andre som var født samme år. Jeg var nok moden nok, samt flink på skolen, så for min del var det helt fint å starte da. Alle jeg lekte med skulle begynne på skolen sammen med meg, så det hadde vært ensomt å være igjen i barnehagen.
Mannen min er født i slutten av november, og for han kunne nok skolestart vært utsatt et år. Han hadde stort sett venner som skulle begynne året etter.

Men så er det jo sånn at vi må se litt på hvordan ungene våre har det når det nærmer seg skolestart. Det finnes jo en mulighet til å søke om at de får starte året etter hvis vi ser at det er best for barnet.. :)

Så altså har vi tenkt litt på det, men funnet ut at for oss spiller det ikke noen rolle for oss. Vi har prøvd en stund å bli gravid igjen, og har mistet to. Det er ihvertfall for oss temmelig vanskelig å planlegge når det skal klaffe. Er bare glad om jeg ender opp med en baby snart jeg.
 
Når dem er født spiller ingen rolle for vår del , da vi har en som er født i desember tidligere... om det blir desember nå,tror jeg ikke,men om så,så går det meget fint :)
 
Back
Topp