Tenker dere å besøke åpen barnehage i permisjonen?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Det er et åpen barnehage tilbud her i byen. Jeg kjenner ingen som er gravide i bydelen min, så vet ikke helt om det å sitte hjemme med babyen skal være noe kjedelig. Kanskje en åpen barnehage er noe for meg. Tenker dere å besøke slike barnehager? Har dere tidligere erfaring å dele?

Var et par ganger i åpen barnehage med storesøster. Flere gode tilbud her i byen og det fungerte kjempebra. Men vil ikke si barnet har noe særlig glede av åpen bhg før det er rundt 6 mnd. Her i byen setter helsestasjonen opp barselgrupper med mødre som har født ca samtidig. Hadde mye glede av barselgruppa mi og vi har faktisk fremdeles kontakt :) Tror slike ordninger er ganske vanlige i alle kommuner, men man er jo ikke garantert at man trives med de man havner på gruppe med.

Var et par ganger i åpen barnehage med storesøster. Flere gode tilbud her i byen og det fungerte kjempebra. Men vil ikke si barnet har noe særlig glede av åpen bhg før det er rundt 6 mnd. Her i byen setter helsestasjonen opp barselgrupper med mødre som har født ca samtidig. Hadde mye glede av barselgruppa mi og vi har faktisk fremdeles kontakt :) Tror slike ordninger er ganske vanlige i alle kommuner, men man er jo ikke garantert at man trives med de man havner på gruppe med.
Helsestasjonen her setter opp barselgrupper også. Søstera mi sa at den ikke funket de to gangene hun hadde født. Kan hende min gruppe blir mer sammensveiset. Undersøker andre alternativer for sosialisering også :)

Helsestasjonen her setter opp barselgrupper også. Søstera mi sa at den ikke funket de to gangene hun hadde født. Kan hende min gruppe blir mer sammensveiset. Undersøker andre alternativer for sosialisering også :)
Ja, man har vel flaks eller uflaks med disse barselgruppene.. Her i byen har turistforeningen trilleturer en gang i uka pluss at det er noen mamma+barn treningsgrupper. Det finnes kanskje noe sånt der du bor også? :)

Ja, man har vel flaks eller uflaks med disse barselgruppene.. Her i byen har turistforeningen trilleturer en gang i uka pluss at det er noen mamma+barn treningsgrupper. Det finnes kanskje noe sånt der du bor også? :)
Oi, turgrupper fra turistforenninger/mosjonsgrupper har jeg ikke tenkt på. Takk for forslaget.

Vi begynte når barnet var 11 mnd, og har brukt mye åpen barnehage etter det. Synes det var hyggelig for både meg og barnet. Kommer til å bruke det igjen denne gangen, men må se an barnet når vi starter. Vi hadde mye glede av barselgruppe det første året.

Åpen barnehage er hyggelig for sosialiseringens skyld. Så det vil jeg anbefale, hvis du er av den sosiale typen. :-) Selv syntes jeg det var helt greit. Jeg er ikke så sosial, så det ble litt falskt for min del. [emoji6]

Vi var en del i åpen barnehage, og syns det var veldig fint. Var også på en del trilleturer i regi av turistforeningen, helt supert :) Min barselgruppe fungerte ikke så godt. Det som var det aller beste for meg var faktisk facebookgruppe med andre mammaer med barn i samme alder i samme område :) Vi ble en liten gjeng derfra som møttes regelmessig, treffer noen av de fortsatt :D

Her setter helsestasjonen opp barselgrupper, så tenker å se hvordan sammensetningen blir.
Kjenner flere gravide som har termin fra nå og frem til juli. Mangen av de har jo permisjon samtidig som meg :)
Jobber også som pedleder på småbarns og kommer nok til å besøke arbeidsplassen i permisjonen. Her er ikke "åpen barnehage".

Det har jeg ikke tenkt på, men bra tanke! Kanskje jeg skal gjøre det! Og turer med turistforeningen hørtes jo og fint ut. Skjønner at jeg må sjekke litt hva som finnes rundt meg!

Back
Topp