Tenker å ta pause fra forumet, tips til hva jeg kan gjøre i pp for å gjøre med selv opptatt?

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei
Jeg har i den lille perioden her følt som om jeg har blitt en av dere. Løper til dere med mine bekymringer og deler alt. Jeg takker hver og en av dere som har hjulpet til og gitt meg oppmuntring denne pp. Denne pp var min første etter en senabort. Den var den rareste pp jeg har hatt.

Nå tenker jeg å ta en måned pause. Har bestemt meg for verken google, lese eller teste før IKM!

Som overskriften sier: Tenker å ta pause fra forumet, tips til hva jeg kan gjøre i pp for å gjøre meg(ikke med, skrive feil i tittelen) selv opptatt? jeg har tenkt å lese bøker, gå til frisør og hudklinikk, handle, kanskje gjøre noe i hagen.. noe mer dere anbefaler? Kan dessverre ikke reise noe sted.

ellers ønsker jeg alle masse lykke til. Håper jeg ser dere inkl meg selv gravid i kommende pp ♥️♥️♥️
 
Last edited:
Hva med håndarbeid? Strikke el.l. Jeg liker å høre på podkast, pusle puslespill, tegne, gå i skogen eller ved sjøen, bake eller prøve nye middagsoppskrifter, bade i badekar, ta ansiktsmasker, farge vipper og bryn, skravle med venninner på tlf, se på serier på tv/netflix, kommer på mye egentlig som jeg ikke får gjort nå om dagen med en 1-åring i hus, prøv å kos deg med tiden du har, plutselig er livet anderledes :)
 
Hva med håndarbeid? Strikke el.l. Jeg liker å høre på podkast, pusle puslespill, tegne, gå i skogen eller ved sjøen, bake eller prøve nye middagsoppskrifter, bade i badekar, ta ansiktsmasker, farge vipper og bryn, skravle med venninner på tlf, se på serier på tv/netflix, kommer på mye egentlig som jeg ikke får gjort nå om dagen med en 1-åring i hus, prøv å kos deg med tiden du har, plutselig er livet anderledes :)
Tusen for så mange bra tips♥️ Ja har tenkt på en del av disse, særlig det med strikking. Men er så redd for å tenke på «barn» når jeg skal deive og strikke. Tenkte p teste ut denne måneden og se om det hjelper hvis jeg unngår alt som minner om graviditet :)
 
Last edited:
Tusen for så mange bra tips♥️ Ja har tenkt på en del av disse, særlig det med strikking. Men er så redd for å tenke på «barn» når jeg skal deive og strikke. Tenkte p teste ut denne måneden og se om det hjelper hvis jeg unngår alt som minner om graviditet :)
Er fantastisk masse flotte oppskrifter til voksne også for tida. Søk opp #egostrikk på Instagram så finner du mye! F.eks har petiteknit mange flotte oppskrifter som både er begynnervennlige og som er veldig enkle og stilrene i designet. Noe som kan falle i smak for mange. Andre med fine oppskrifter er Kopenhagen Knitting, millefryd knitwear, Lene Holm Samsøe, bare for å nevne noen. Man kan bli ganske så hekta på å strikke til seg selv også.

Ønsker deg all lykke til den kommende pp-en❤ ikke bare med det vi alle håper på men også med å finne roen og med å forhåpentligvis få syklusen på rett kjør ❤❤❤
 
Forumpause kan være gull!
Jeg har nettopp kjøpt meg et svært puslespill for å få tiden til å gå.

Ellers er det en deilig tid å være ute på. Kanskje du kan prøve å plante noe for første gang? Skaffe deg hengekøye og henge (bokstavelig talt) i nærmiljøet? Kombiner med en bok og kaffe på termos. :)

Strikking og håndarbeid er nevnt.
 
Dere er så søte. Gir meg full motivasjon og glede til å starte ny pp. Nå venter jeg på TR.

Er fantastisk masse flotte oppskrifter til voksne også for tida. Søk opp #egostrikk på Instagram så finner du mye! F.eks har petiteknit mange flotte oppskrifter som både er begynnervennlige og som er veldig enkle og stilrene i designet. Noe som kan falle i smak for mange. Andre med fine oppskrifter er Kopenhagen Knitting, millefryd knitwear, Lene Holm Samsøe, bare for å nevne noen. Man kan bli ganske så hekta på å strikke til seg selv også.

Ønsker deg all lykke til den kommende pp-en❤ ikke bare med det vi alle håper på men også med å finne roen og med å forhåpentligvis få syklusen på rett kjør ❤❤❤
Det var smart. Ja det kan jeg faktisk se på. Særlig hvis det passer for nybegynnere ♥️ Tusen takk for god tips❤️
Forumpause kan være gull!
Jeg har nettopp kjøpt meg et svært puslespill for å få tiden til å gå.

Ellers er det en deilig tid å være ute på. Kanskje du kan prøve å plante noe for første gang? Skaffe deg hengekøye og henge (bokstavelig talt) i nærmiljøet? Kombiner med en bok og kaffe på termos. :)

Strikking og håndarbeid er nevnt.
Wow den likte jeg og♥️♥️♥️ Skal kjøpe meg puslespill og hengekøye kanskje hehe. Vet bare ikke hvor jeg skal henge den. Men tanken var nydelig❤️Tuseeeen takk. Ja tenker å ta pause fra forumet vil kanskje få meg unna tanker hehe❤️ Men kommer til å savne dere :( forhåpentligvis kommer jeg tilbake med en kule på magen hehe


Ville bare sende deg en STOR GOD KLEM!! :Heartbigred
du er så god kjære deg. Tusen takk. Trenger all trøst❤️❤️❤️ Hvordan går det med deg? Har tenkt masse på deg. Gleder meg til å høre fra deg♥️
Hva med å ta storvask på kjøkken? sortere julepynt? rydde i garasje/bod/kjeller
vi har nylig flyttet og pusset opp kjøkkenet hehe. Men rydding av ting og tang finnes alltid. Nå har jeg laget 20 ting jeg kan gjøre på 20 dager , shoppe,style, så får se ♥️♥️♥️Tusen takk for god tips
Lære deg noe nytt, f.eks baking. Eller gå toppturer. Fins garantert mange fine løyper rundt der du bor:) sikkert flere du kan ta barna med på også.

Ja men har pollen og får sterke reaksjoner men jo kan gå på tur. jeg har dessverre ingen barn :(
 
Ser du allerede har fått masse gode tips! Men det jeg har gjort denne pp’en for å prøve å ikke tenke så mye på er: male huset utvendig - eventuelt kan du male et rom hjemme?
Jeg elsker å høre på podcast, og liker veldig godt Jan Thomas og Einar blir venner og Ida med hjertet i hånden :joyful: Perfekt å gå tur å høre på dette! Eller bare ligge ute/i sofaen!
Jeg hadde feber i påsken og holdt meg hjemme i rundt to uker grunnet det, så da prøvde jeg meg på å strikke pannebånd - var ikke særlig god med tiden gikk og jeg tenkte ikke på annet :hilarious: Ellers liker jeg å tegne eller lese bok! Bøker er absolutt en favoritt hvor jeg bare drømmer meg inn i andre verdener :D

Har tenkt masse på deg, så håper en pause fra dette kan gjør deg godt og at du kommer tilbake med en god nyhet til oss alle :Heartred:Heartred
 
du er så god kjære deg. Tusen takk. Trenger all trøst❤️❤️❤️ Hvordan går det med deg? Har tenkt masse på deg. Gleder meg til å høre fra deg♥️
Jeg fikk faktisk en svaaak positiv test idag!:woot::nailbiting:første positive i vårt liv! Så nå håper dette går riktige veien og at du kommer rett etter. Krysser alt jeg eier og har for deg!:Heartbigred
 
Kjøpe en fargeleggingsbok og tusjer , finnes mange fine avanserte på bokhandel. :)
Jeg synes også lydbøker er veldig gode mentale pauser og elsker håndarbeid og maling.
Ha litt hobbysaker tilgjengelig og bestem deg for å gjøre det en halvtime hver kveld selv om du kanskje ikke tenker at det er noe for deg - for plutselig kan det være en fin greie å holde på med likevel :)
 
Hvis du vil strikke og er nybegynner - sjekk ut petiteknit.com sine oppskrifter for nybegynnere
 
Jeg fikk faktisk en svaaak positiv test idag!:woot::nailbiting:første positive i vårt liv! Så nå håper dette går riktige veien og at du kommer rett etter. Krysser alt jeg eier og har for deg!:Heartbigred
Omggggg sååååå glad på dine vegner. Plz legg ut bilde. Å herregud gratulerer ❤️❤️❤️❤️❤️
 
Omggggg sååååå glad på dine vegner. Plz legg ut bilde. Å herregud gratulerer ❤️❤️❤️❤️❤️
Åååh skjønne deg!!!!!:Heartbigred jeg er så lykkelig at jeg har ledd og grått om hverandre i hele dag! Trodde aldri dette kunne bli mulig :crybaby2:Heartred
20200509_172556.jpg


Nå mååå du komme etter neste syklus!!!:Heartbigred:smiley-angelic001
 
Hei Rosagull! Jeg har tenkt på deg, og hadde håpet du var gravid nå! Men vet du, jeg har skikkelig troen på at du blir gravid denne våren/sommeren. Vi kjempet over et år vi og, nå har vi tre uker igjen..

Jeg husker jeg hadde litt mer «gir F» innstilling den perioden jeg ble gravid. Jeg drakk vin, og gjorde det jeg ville. Skal sies at det også var den pp jeg testa hostesaft før eggløsning også!

Nå heier jeg på deg! Senk skuldra, les bøker, gå lange turer med musikk på øra! Kanskje lage litt ny mat, sortere klær ol :happy::Heartpink
 
Hei Rosagull! Jeg har tenkt på deg, og hadde håpet du var gravid nå! Men vet du, jeg har skikkelig troen på at du blir gravid denne våren/sommeren. Vi kjempet over et år vi og, nå har vi tre uker igjen..

Jeg husker jeg hadde litt mer «gir F» innstilling den perioden jeg ble gravid. Jeg drakk vin, og gjorde det jeg ville. Skal sies at det også var den pp jeg testa hostesaft før eggløsning også!

Nå heier jeg på deg! Senk skuldra, les bøker, gå lange turer med musikk på øra! Kanskje lage litt ny mat, sortere klær ol :happy::Heartpink
Ååå søte deg. Jeg husker deg veldig godt. Jeg var i samme termingruppe men så miste jeg senabort dessverre. Sååååå glad på dine vegne. Tusen takk. Send meg babystøv når du føder plz♥️♥️
 
Back
Topp