Tenke positivt / Let etter det positive

SnillestePappa

Forelsket i forumet
Min Mor lærte meg noe veldig viktig når jeg var liten, det er så viktig at jeg har lyst til å fortelle det her.

TENK POSITIVT / STREV ETTER Å FINNE POSITIVE TING I LIVET.

Det er noe jeg har tatt med meg gjennom livet, og som har hjulpet meg mange ganger.
En predikant sa det slik:
Man må lære seg tenke positivt på sammen måten som man bekymrer seg over ting. Øv deg i å tenke positivt, man må trene seg opp i å gjøre det, tilslutt kan man klarer å få positive tanker opp i hue, isteden for bekymringer.

Et stort tips til oss alle
 
altfor grusomt vanskelig
 


Det er ikke alltid like lett, selvfølgelig. Men erfaringen viser at det er en leveregel som man bør ta med seg. Når dagene er grå er det enda viktigere å finne det positive. Når jeg føler at hodet mitt begyner å tulle med meg, så prøver jeg å lage en liste av minst 5 positive ting hver dag. Det kan være så banalt som en kopp te som smakte ekstra godt, til noen større begivenheter som opnådde mål eller forventinger. Til tider må man skrive ned ting som man kanskje ikke helt mener, som f. eks at det er fint vær. Mest sannsynlig så driter man i det der og da, men likevel er jo det en positiv ting. Det tar ikke langt tid å lage en slik oppramsing, også får man gjort noe hver dag for å holde depresjonen et skritt lenger vekk [:)]
 
Back
Topp