tenk om...

hvitbeis

Glad i forumet
vi hadde født nå!!

bebien ville jo ikke veid mer enn to 500g pakker smør!!

er det det bilde som er attved prematur fødsel?? den er såååå søt!! men jeg tror ikke jeg ville turt å holde den!!

mamman til en venninne av meg fødte for tidlig! bebien veide 1200 å hun har en datter på snart 12 år som er helt frisk å fin[:)] men hun hadde veldig lav fødselsvekt på venninna mi!! hun veide bare 2100! å det syntes jeg hørtes lite ut![&:]

jeg vet håpet stiger!! er liksom ikke så mye som bekymrer meg lenger[:)]

det eneste er jo krybbedød!! hvordan skal jeg klare å la vær å sitte å våke over henne?

når jeg vet at faren er der?

det tror jeg å!! etter at katta fikk kattunger innpå rommet mitt så har jeg vært helt rar!! sover ca en time om gangen før jeg vokner, setter meg opp å ser til di, før jeg legger meg ned for å sove igjen[:)]

På uke for uke inne på bv er min ca 1600 gram, men på bim er den 1300 gram...

ja jeg vet, er litt rart, men jeg antar at jordmor vet best[:)]
di sjekker jo vekta på kontrollene?

jeg vet ikke, jeg har bare vært hos jordmor en gang i uke 19.
jeg forsov meg til neste *skammeseg*

så jeg står på ventelist til ny time[:)]

ORIGINAL: hvitbeis

ja jeg vet, er litt rart, men jeg antar at jordmor vet best[:)]
di sjekker jo vekta på kontrollene?

jeg vet ikke, jeg har bare vært hos jordmor en gang i uke 19.
jeg forsov meg til neste *skammeseg*

så jeg står på ventelist til ny time[:)]

jordmor sjekker ikke vekta på baby?? Det får hun vel ikke gjort. Jeg er hos jordmor på hver kontroll jeg (bortsett fra to), og har aldri hørt noe om vekta til baby?

Veit ikkje om jordmor kan gjere det, nei. Men eg var på ultralyd for ca ein mnd sidan å då kunne legen seie at barnet kom til å vere mellom 3,5-4 kg når den vart fødd. Vart ganske imponert over at han kan sjå det ut frå måla på ultralyden[:)]

Har heller aldri blitt målt vekat på min baby..!
Må bare fortelle da dere snakka litt om premature babyer.. Har ei venninde som jobber på St.Olavs i Trondheim og ho er litt på prematur avd. og tar blodprøver av de små.. Og ho sa at den minste babyen de hadde der bare var 400 gram!!! UNDER en pakke med smør det! [&:][8|]

ORIGINAL: Almyrida24

Må bare fortelle da dere snakka litt om premature babyer.. Har ei venninde som jobber på St.Olavs i Trondheim og ho er litt på prematur avd. og tar blodprøver av de små.. Og ho sa at den minste babyen de hadde der bare var 400 gram!!! UNDER en pakke med smør det! [&:][8|]

dæven - 400 gram?? Tenk så smått da!! Helt sykt!

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: Almyrida24

dæven - 400 gram?? Tenk så smått da!! Helt sykt!

Ja jeg satt bare å gapte da ho fortalte det.. 400 gram.. Er jo INGENTING jo..

Overlevde den? Leste i Se & Hør (der alt er sant) at den minste babyen som hadde overlevd i Norge var på 535 gram. Han ble født på Bærum sykehus, men har dårlig hørsel, kan ikke se, cb etc etc... Han ble født i uke 22..

Ho sa ingenting om det.. Han låg vel inne på den tida jeg prata med ho.. Så de prøvde vel å redde den da..

Back
Topp