Tenk om....

Tiemi

Flørter med forumet
det blir en gutt i stedenfor en jente? Var en tanke som slo meg når jeg reiv av lappene på de rosa klærne før jeg sendte de i vaskemaskinen... Hadde egentlig bestemt meg for og ikke ta av lappen på det rosa, sånn i tilfelde men begynte og bli så mye klær her at jeg ville legge det inn i skapet! Så hvor sikkert er det egentlig at jordmor har rett i kjønnet? Vært på to ultralyder og på den første så sa hun at det så ut som en jente, på den andre sa hun at hun så kjønnsleppene tydelig, så da er det vell nesten helt sikkert?! Tror det selv altså, bare en liten følelse som sier tenk om... Har dere vasket klærne enda og hvordan ligger dere ann ellers? :)

En venninne av meg skulle ha gutt hele veien, og hun var også på to ultralyder.. :P Når ho lå og fødte så sier jordmor, "her er gutten din", men det var slettes ingen gutt! :P Det var en liten jente.. Så der måtte de forandre en del.. Jeg skal ha gutt (forhåpentligvis) og får endel klær av henne X)

Silje91 skrev:
En venninne av meg skulle ha gutt hele veien, og hun var også på to ultralyder.. :P Når ho lå og fødte så sier jordmor, "her er gutten din", men det var slettes ingen gutt! :P Det var en liten jente.. Så der måtte de forandre en del.. Jeg skal ha gutt (forhåpentligvis) og får endel klær av henne X)

hehe, da hadde jeg nok blitt overasket! Det ble vell sikkert hun også :) liker veldig godt klær som viser kjønnet på babyen jeg da, så her måtte nesten alt vært byttet ut om det skulle vise seg å være feil! Kjæresten tar det ikke så tungt da, han mener at om det er feil og vi har masse rosa klær, så er det jo ikke værre enn og lage flere barn :p

Har tenkt den tanken selv, og jeg har bare vært på 1 ultralyd og da sa hun "jeg tror det er ei jente, jeg er ganske sikker"....... I ettertid har den der setningen gnagd litt :P

MGA skrev:
Har tenkt den tanken selv, og jeg har bare vært på 1 ultralyd og da sa hun "jeg tror det er ei jente, jeg er ganske sikker"....... I ettertid har den der setningen gnagd litt :P

det skjønner jeg! Vi fikk det jo egentlig "bekrefta" på ultralyd 2, men kan jo aldri være helt sikker allikevel :) skal på 3D om noen uker, så burde vell egentlig ha venta til da med å rive av lapper :p Jaja.

man kan aldri være 100% sikker uansett. Det er vel også vanskeligere å se kjønnet jo lengre man kommer ut i svangerskapet. Mange som tror de skal se noe på 3d, men ungen er for stor til at alt vises :)

På ultralyden våres spørte typen om at kjønne ikke blei forandra nå. Han spørte jo på litt feil måte, meinte jo om han såg rett. Då lo legen godt og sa at nei kjønnet var bestemt allerede når egget blei befrukta. Så han var 99% sikker på d var ei jente =D 

Har tenkt samme tanken selv ja :) Her skal en vegg på barnerommet bli rosa, vi har mye lilla og rosa klær, samt at sengesett/tepper/vognpose etc er i "jentefarger". Jeg tenker at om så skjer, får vi oss en liten overraskelse også får jeg bare fri til venninner som har fått gutter tidligere ;) Men, til oss sa jordmor "Nei, sånn ser ikke en gutt ut nei!" selv om hun allikevel mente samboer fikk ta ansvar for fargevalg på barnerommet selv. Hehe.

Misda skrev:
Har tenkt samme tanken selv ja :) Her skal en vegg på barnerommet bli rosa, vi har mye lilla og rosa klær, samt at sengesett/tepper/vognpose etc er i "jentefarger". Jeg tenker at om så skjer, får vi oss en liten overraskelse også får jeg bare fri til venninner som har fått gutter tidligere ;) Men, til oss sa jordmor "Nei, sånn ser ikke en gutt ut nei!" selv om hun allikevel mente samboer fikk ta ansvar for fargevalg på barnerommet selv. Hehe.

Det hørtes veldig likt ut som her :) Har allerede malt en vegg rosa, hengt opp rosa gardiner, kjøpt rosa/lilla sengetøy, leker og klær, grå/rosa vognpose og fått strikka flere tepper og plagg i jentefarger! Hadde jeg vært litt mer nøytral i valgene mine, så hadde jeg nok ikke tenkt tanken på hva jeg skal gjøre om det viser seg å være en gutt heller ;) Men kommer det en gutt så går det vell bra uansett! :)

Da jeg var på første UL var legen 95% sikker på at det var gutt. Men det var jo så tidlig at jeg ikke helt turte å tro på han. På andre UL var det veldig vanskelig å se kjønnet og han var kanskje nesten litt sikker på at det var gutt. Heh.. Så vi skal på ny UL snart og forhåpentligvis få et sikrere svar, med tanke på at vegger og klær er i blått :P Og jeg tør ikke ta sjansen på å klippe av lappene enda :)

Den tanken har streifet meg, og derfor har jeg ikke pakket ut av noen ting ennå. Har forsåvidt ikke kjøpt så mye heller. Venter til overstått 3D-ultralyd, da våger jeg å stole litt mer på jordmor ;)

Forrige svangerskap fikk vi beskjed på ordinær UL at det omtrent garantert var jente. De hadde ikke lov til å si de var 100% sikre, så de sa 99. 

På 3D i uke 29 hadde frøkna blitt til en gutt. Så det er mulig ja.

Fikk noen tall fra jordmor denne gang (de mener nemlig at dette også er jente, og jeg tenker - mhm, har hørt den før), og de viser at 95% får riktig beskjed når de får vite jente, og 99% får riktig beskjed når de får vite at de bærer en gutt på ordinær UL.

Så altså, jeg har ikke kjøpt noe særlig denne gang, har endel ubrukt rosa på loftet kan du si... :) :)

I forrige sv.skap så var jeg bombesikker på at det var en jente! Og det stemte. Fikk det bekrefta på ul da han viste oss kjønnsleppene hennes.... :P
Men han samme hadde også sagt akkurat det samme til ei annen jeg kjenner og ut kom en gutt, så man har aldri en garanti for at det de ser på ul stemmer... :P

Jeg har kjøpt nesten bare blått så hadde blitt litt me meg om det hadde kommet en jente:p men såklart babyn er velkommen uansett kjønn:-) men er sikker på at det er gutt da vi har sett det på 3ultralyder, å det vistes veldig godt:p Men jeg kjenner ei som fikk beskjed om at det var en jente, så hun hadde handlet bare jente klær osv. Men ut kom en liten gutt:p så ja, det kan skje:p

Back
Topp