Tenger virkelig hjelp, før jeg blir gal!

~haremamma~

Elsker forumet
Har en datter på 2,5 år. Hun har ALLTID vært en suttrete unge. Fra hun va nyfødt, til nå. Fikk depresjon av det tilslutt, og pga amming ( annen historie) hadde også mangel på mammafølelse for henne i nesten 1 år. Og jeg orker snart ikke mere.. Aner ikke hva jeg skal gjøre, hun suttrer og skriker for absolutt alt.  Hun kan prate, hun er ganske flink, bare litt problemer med utalelsen på enkelte ord, men vi forstår henne veldig godt.

Jeg prøver å snakke rolig til henne, og si at jeg ikke forstår hva hun sier når hun skriker. Sier at det nytter ikke skrike/suttre for hun får ikke viljen av den grunn ( di gangene det er derfor hun skriker)

sier at det er greit hun er sinna og lei seg, men mamma og pappa får ondt i ørene, så da kan hun sitte alene og skrike til hun er ferdig, så kan hun komme til oss etterpå...

Hun suttrer får hun ikke til noe, med en gang, prøver ikke litt en gang. Vi oppmuntrer henne til å prøve sjøl, og i allefall ting som vi vet hun kan selv.

hun er i 100 fra hun står opp til hun legger seg, så tenker hun kan være en del sliten også? Men hun sover i barnehagen da, men hjemme får vi ikke henne til å sove på dagtid...

Gruer meg til helgene og når sambo reiser på havet.

Er utslitt og lei av suttring og skriking. så nå er tolmodigen liten.

av og til suttrer hun bare. sikkert en grunn, men finner ikke utav det. Føler meg som verdens værste mamma :'(

Vet ikke helt hva jeg skal si. Selv har jeg en som skriker for ALT, hun gråter eller sutrer ikke. Hun skriker i sinne rett og slett. Kan holde på ei god stund, og jeg blir sliten av det.

Si ifra hvis du finner en løsning på å roe ned en sinna jente, er fryktelig slitsomt dette. 

-Nymphadora- skrev:
Vet ikke helt hva jeg skal si. Selv har jeg en som skriker for ALT, hun gråter eller sutrer ikke. Hun skriker i sinne rett og slett. Kan holde på ei god stund, og jeg blir sliten av det.

Si ifra hvis du finner en løsning på å roe ned en sinna jente, er fryktelig slitsomt dette. 

huff.. Ja hun skriker også, skikkelig skikkelig høyt.. skulle tru hun var blitt slått eller noe.. og da er det UMULIG å snakke til henne.. Må bare la henne ligge. og hun kan holde på lenge...

skal si ifra, om du sir ifra til meg  om du finner en løsning.... :p

Min på 2,5 år sutrer også en god del. Sutrer med en gang han ikke får til noe , ikke skjønner noe osv. Viss jeg prøver å forklare så klikker han. Slitsomt ja. Men her ble redningen at jeg slutta å svare og slutta å prøve å hjelpe så lenge han sutrer. Jeg sier bare snakk skikkeli. Og gjentar det til han gjør det :) det har gått ganske bra. Nå når han sutrer når han skal si noe så trenger jeg bare si en gang, snakk skikkeli :) gav absolutt ingen oppmerksomhet på den sytinga :) og det hjalp ganske fort :)

Kan jo hende hu plages med noe? Magevondt eller no?

Min jente sutrer og mye, men hu har kroniske halsbetennelse og mye magevondt. Syns det er vanskelig å skille mellom smertesutring og trassesutring så blir bortskjemt ja:P

Uff, veit så altfor godt hvordan du har det. Har ei lita frøken selv som sutrer utrolig mye og, ofte sover LITE. Kan sove 5-6 timer på et døgn når hu er på sitt verste. Hu er krønisk syk og har mye mellomørebetennelse, så hu har jo på en måte en "unnskyldning" men fortsatt veldig slitsomt. Du er ikke en dårlig mamma av den grunn, alle kan vi bli slitne. Tilogmed oss mammaer! Sender deg en stor klem.

Sånn er han her og, sutrer med en gang han møter motgang.
Jeg sier at jeg ikke hører på sutring og først nå har han begynt å forstå det.
Han er 3,5.

Jeg sier enten at jeg ikke hører på sutring, at jeg ikke hører hva han sier eller at jeg ikke hjelper han før han spør ordentlig.
Da slutter han.

Ellers blir det mye sutring når han krangler med lillebror (fra begge to) og det er helt uutholdelig å høre på, så jeg skjønner deg veldig godt!
Håper det blir bedre.

Back
Topp