Tenåring med hodepine

En tråd i 'Sykdom' startet av My heart, 4 Nov 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. My heart Guest

tenåringen vår kan av og til få sterk hodepine etterfulgt av kvalme.. blir var for både lys og lyd.

Han har det kanskje en gang pr 7 uke..
    er det migrene?
    Etter en Paracet og søvn er han fin igjen

2. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Er han var for lys og lyd så er det nok migrene ja.

Migrene kjennes gjerne rundt og bak øynene.

3. Augustinaen Forumet er livet Tilgangsansvarlig Sommerfuglene ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️ Junilykke2018 Snøkrystallene2021❄️

Høres dessverre ut som migrene ja..

4. Lys- og lydvarheten og kvalmen passer med migrene. Men når det er sagt pleier ikke Paracet være «god nok medisin» mot det.. Så heller mer mot annen type hodepine.

5. My heart Guest

Han var kvalm nå i kveld, sto opp igjen og kastet opp..
    hva gjør vi med det? Bør vi bestille legetime?

6. Om han plages såpass ofte med slik type hodepine ville jeg ansolutt tatt det opp med lege, for utredning og evt egnet medisinering.

7. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Jeg ville bestilt time :) God bedring <3

8. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Har dere sjekket synet hans nylig? Hadde samme problemstilling med min trettenåring, og der var synet synderen. Jeg blir også var for lys/lyd når jeg har hodepine, uten at det er migrene.

9. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Oktoberlykke 2019 Novemberbarna 19 Assistert-jentene

Jeg trodde jeg hadde skikkelig migrene i årevis, viste seg at jeg hadde skjeve hornhinner :confused: hodepinen er på plass hvis jeg glemmer briller i noen timer

10. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Det var problemet hos datteren min. Skjeve hornhinner og utpreget langsynthet på ett øye.

Mange sjekker syn altfor sjeldent, barn bør sjekkes ofte, fordi synet stadig er i endring.

11. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Jeg måtte plutselig ha briller da jeg gikk på første året på videregående, da hadde synet forandret seg. Jeg startet med skikkelig hodepine ei stund, og har nok da sittet og myst uten at jeg har lagt noe særlig merke til det :sorry:

12. Håpefull prøver Glad i forumet

Dette må sjekkes opp i. Sannsynligvis er det ikke farlig, men bedre å vite hva symptomene skyldes. Hodepine og kvalme kan vel være symptomer på mindre alvorlige tilstander, men også svært alvorlige. Uansett bedre å vite! Få legen til å rekvirere blodprøver og en MR av hodet for å utelukke skumle ting:)

13. My heart Guest

Takk for svar.
    Skal bestille time i morgen. Han skjekket synes for 3-4 år siden, det var bra da. Men det kan jo ha forandret seg.
    Han fikk det første gang da han var 9 år..
    leste litt om det på nettet.. der sto det at barn gjerne vokser det av seg, men hvis en får det som tenåring varer det ofte inn i voksenlivet. - håper han slipper det, og at dette går over.
    Tror kanskje heg overdreiv litt, når jeg tenker meg om har han ikke kastet opp pga hodepine mer enn 4 ganger på 3 år.. men hatt hodepine med kvalme og lyd- lyssky bare.

Er dette hastetime? Eller må jeg vente 4 uker på legetime liksom?

14. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Har de i det hele tatt lov å la deg vente 4uker på legetime? :eek:

15. My heart Guest

Ja, her er det elendig.. time med fastlege er lang ventetid..

16. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Nei, fysj da! Trodde nesten ikke det var lov. Hvis det kan ta så lang tid, så hadde jeg prøvd å fått akutt-time:sorry:

17. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Det er maks 5 virkedager som er lovlig å vente. Hadde klaget :) er en helt klar lov på dette

18. My heart Guest

Får alltid beskjed om at hvis det ikke er noe akutt, så må du til fastlegen.. og han har så og så lang ventetid..

19. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Det er bare tull at det er mer enn fem dager ventetid! Det er ikke lovlig!

20. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Oktoberlykke 2019 Novemberbarna 19 Assistert-jentene

Visste ikke at det er lovregulert..? :confused: noen som vet hvor det står slik at jeg kan smelle i bordet senere?

Del denne siden