Tempur pute

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Noen som bruker en sånn pute og kan anbefale den? Sliter mye med nakken. Og forsåvidt ryggen. Bruker hotellpute og kjenner at det ikke er så bra.

Tenkt på memoryfoam overmadrass? Det har vi og det er helt knall, tempurpute ga meg bare hodevondt[emoji848]

Hotellpute er drepen for nakken min, må ha lav pute. Har tempurpute, men bruker den bare innimellom når jeg trenger. Men for meg er det like viktig med å gå og sitte riktig (holdinger)på dagen og få behandling, som å sove riktig. Men hotellpute er virkelig alt for høyt for kroppen egentlig, så ville vel prøvd med en lavere pute uansett. Bruker hotellputene mine kun til pynt jeg[emoji4] men støtter også det de skriver over med en god overmadrass, jeg har memoryfoam og elsker å sove på den.

Jepp! Kjøpte første tempurputa for flere år siden og har aldri sett meg tilbake! Har den 3. nå. Før det fikk jeg ofte kink i nakken, som kunne vare et pr dager eller mer. Etter jeg begynte med tempurpute får jeg aldri kink i nakken :) elsker den og kan varmt anbefale den!

For nakkesmerter kan jeg forøvrig anbefale naprapat! Og dessuten å ikke gå med tung veske over den ene skulderen (om du gjør det)

Lykke til!

Edit: jeg har også prøvd «Ikea-tempurputa» og for meg virka den ikke i det hele tatt så ble et bomkjøp. Må ha den ekte her i gården. Men du kan jo seøvfølgelig prøve den fra Ikea først og se om den hjelper for deg

Litt rart i grunnen, men jeg har sittet på HMS-kurs i dag med fokus på ergonomi.
Og hun som holdt kurset var veldig klar på at det som passer for den ene rett og slett ikke trenger å passe for den andre [emoji6]

Hun tok nemlig opp tempur-puten, og sa at hvis man ikke hadde samme krumning mellom nakke og skulder som puta hadde, så ville den ikke funke.

Så det var liksom ingen vits å spørre andre om hva slags erfaringer de hadde med de forskjellige ting. Man måtte bare prøve selv. [emoji4]

Litt rart i grunnen, men jeg har sittet på HMS-kurs i dag med fokus på ergonomi.
Og hun som holdt kurset var veldig klar på at det som passer for den ene rett og slett ikke trenger å passe for den andre [emoji6]

Hun tok nemlig opp tempur-puten, og sa at hvis man ikke hadde samme krumning mellom nakke og skulder som puta hadde, så ville den ikke funke.

Så det var liksom ingen vits å spørre andre om hva slags erfaringer de hadde med de forskjellige ting. Man måtte bare prøve selv. [emoji4]
Så kjekt innspill :)

Det er veldig sant så hadde prøvd ut de forskjellige typene

Takk for mange gode svar:) Jeg må nok bare prøve meg fram. Skal prøve med en annen pute i natt. Det er en helt vanlig pute, men sikkert bedre enn hotellputa;)

Tenkt på memoryfoam overmadrass? Det har vi og det er helt knall, tempurpute ga meg bare hodevondt[emoji848]
Aldri hørt om det. Vi kjøpte oss ny Jensen-seng rett før jul og jeg har visst fått mer vondt i ryggen etter det:rolleyes: Ble nok litt bedre da vi snudde madrassene, men fortsatt ikke helt bra. Skal lufte memoryfoam for samboer:)

Aldri hørt om det. Vi kjøpte oss ny Jensen-seng rett før jul og jeg har visst fått mer vondt i ryggen etter det:rolleyes: Ble nok litt bedre da vi snudde madrassene, men fortsatt ikke helt bra. Skal lufte memoryfoam for samboer:)

Kanskje du kan kjøpe en tempur overmadrass? Det kan hjelpe ;)

Men jeg har ikke samme krumning, dessuten finnes puta i mange størrelser. Men selve fasongen er liksom ikke så viktig fordi den forandrer seg og tilpasser seg fasongen til nakken og hodet til den som bruker den. :)

men viktig å finne en i riktig størrelse :)

Back
Topp