Temperaturhopp 9-10DPO, men blenda tidligtest

rafiki_

Andre møte med forumet
Nå har jeg opplevd noe helt nytt for meg her. Noen med samme erfaring?:angelic:

I går (9 DPO) fikk jeg plutselig et hopp i temperaturen, men jeg tenkte at det bare var tilfeldig. Det går jo litt opp og ned. Men når jeg så den var enda høyere i dag (10 DPO), så ble jeg litt mistenksom:wideyed: Hadde egentlig lovet meg selv at jeg ikke skulle teste før IKM denne syklusen, men nå klarte jeg selvfølgelig ikke å dy meg... Tok en tidligtest, den var heeelt blenda:sorry:

Jeg har ikke vært gravid før, så har ingenting å sammenligne med annet sykluser hvor jeg ikke har vært gravid. Har ømme pupper og litt mensmurringer nå, det er forsåvidt normalt for meg på denne tiden i syklusen.

Noen som har opplevd noe lignende og hvordan gikk det i så fall for dere?

IMG_0513.jpg

IMG_0514.jpg
 
Eg temper ikkje, men fekk det eg er sikker på er festesmerter 8 dpo sist syklus. Fekk veldig svak positiv tidligtest 10 dpo, tydeleg 11 dpo. Så kanskje du må gi det ein dag eller to til? :rolleyes:
 
Nå har jeg opplevd noe helt nytt for meg her. Noen med samme erfaring?:angelic:

I går (9 DPO) fikk jeg plutselig et hopp i temperaturen, men jeg tenkte at det bare var tilfeldig. Det går jo litt opp og ned. Men når jeg så den var enda høyere i dag (10 DPO), så ble jeg litt mistenksom:wideyed: Hadde egentlig lovet meg selv at jeg ikke skulle teste før IKM denne syklusen, men nå klarte jeg selvfølgelig ikke å dy meg... Tok en tidligtest, den var heeelt blenda:sorry:

Jeg har ikke vært gravid før, så har ingenting å sammenligne med annet sykluser hvor jeg ikke har vært gravid. Har ømme pupper og litt mensmurringer nå, det er forsåvidt normalt for meg på denne tiden i syklusen.

Noen som har opplevd noe lignende og hvordan gikk det i så fall for dere?

Vis vedlegget 345812
Vis vedlegget 345813
Husk at det tar ca 48 timer fra egget fester seg til hcg kan måles. Kanskje du bare har vært litt tidlig ut med testen i forhold til når egget eventuelt har festet seg
 
Har du passet på å tempe til ca samme tid hver dag? Jeg ser de siste temperaturene alle har trekant som tilsier at de er tatt for tidlig eller sent. Dette kan også forklare variasjon. Så jeg ville tempet til riktig tid et par dager for å se om kurven fremdeles holder seg høy da.

en annen ting er jo om du er helt sikker på egget slapp? Jeg ser at du pleier å ha ganske «liten» tempendring før og etter eggløsning til vanlig så sånn sett ser jo dette veldig lovende ut. Men temphoppet på 8-9 DPO kan jo faktisk nesten også se ut som en forsinket eggløsning også. Blir spennende å se hva det er kroppen har funnet på her! Krysser fingrene for at det er gode nyheter:D
 
Har du passet på å tempe til ca samme tid hver dag? Jeg ser de siste temperaturene alle har trekant som tilsier at de er tatt for tidlig eller sent. Dette kan også forklare variasjon. Så jeg ville tempet til riktig tid et par dager for å se om kurven fremdeles holder seg høy da.

en annen ting er jo om du er helt sikker på egget slapp? Jeg ser at du pleier å ha ganske «liten» tempendring før og etter eggløsning til vanlig så sånn sett ser jo dette veldig lovende ut. Men temphoppet på 8-9 DPO kan jo faktisk nesten også se ut som en forsinket eggløsning også. Blir spennende å se hva det er kroppen har funnet på her! Krysser fingrene for at det er gode nyheter:D

Det er nok litt unøyaktigheter med tanke på tidspunkt for temping siden syklusen startet før jul, så juleferie og så tilbake på jobb igjen. Har liksom ikke motivasjon til å stå opp kl 07 i ferier og helger bare for at tempen skal bli riktig siden graviditet jo skjer uavhengig av målingene, hvis du skjønner xsmile9

Ja, jeg tenkte litt det samme angående eggløsning faktisk... Det eneste er at jeg hadde positiv el-test på dag 15, så synes det virker lenge at det skal ha gått 6 dager til faktisk eggløsning til bunnpunktet på dag 21. Men jeg tok jo ikke el-test rundt dag 21, så kan jo være det kunne ha vært utslag der om jeg faktisk hadde testa. Siste aksjer ble sist lagt inn på dag 18, så da skal det kanskje holde hardt i så fall:wideyed: Men får vel bare vente og se, dette hoppet har jeg i hvert fall ikke vært borti på de åtte syklusene jeg har tempa!
 
Nå har jeg opplevd noe helt nytt for meg her. Noen med samme erfaring?:angelic:

I går (9 DPO) fikk jeg plutselig et hopp i temperaturen, men jeg tenkte at det bare var tilfeldig. Det går jo litt opp og ned. Men når jeg så den var enda høyere i dag (10 DPO), så ble jeg litt mistenksom:wideyed: Hadde egentlig lovet meg selv at jeg ikke skulle teste før IKM denne syklusen, men nå klarte jeg selvfølgelig ikke å dy meg... Tok en tidligtest, den var heeelt blenda:sorry:

Jeg har ikke vært gravid før, så har ingenting å sammenligne med annet sykluser hvor jeg ikke har vært gravid. Har ømme pupper og litt mensmurringer nå, det er forsåvidt normalt for meg på denne tiden i syklusen.

Noen som har opplevd noe lignende og hvordan gikk det i så fall for dere?

Vis vedlegget 345812
Vis vedlegget 345813
Uten at jeg er en ekspert tenkte jeg med en gang at el var der du fikk veldig økning i temp? Men ser jo og at du har positiv el-test der krysset er, da. Hva blir utslaget om du tar vekk positiv el-test da? Om krysset er likt så er i alle fall temphoppet på el-dagen rett :)
 
Uten at jeg er en ekspert tenkte jeg med en gang at el var der du fikk veldig økning i temp? Men ser jo og at du har positiv el-test der krysset er, da. Hva blir utslaget om du tar vekk positiv el-test da? Om krysset er likt så er i alle fall temphoppet på el-dagen rett :)

Godt tips å ta bort el-testresultatet! Gjorde det nå, og da fikk jeg resultatet nedenfor. Den flytta seg altså fra dag 15 til 18, men fortsatt ikke til dag 21 hvor jeg fikk den siste dippen... Riktignok med prikkete linje da, det betyr vel at den bare generelt er forvirra? Merkelige greier, dette!

Jeg har ikke vært like flink til å tracke utflod denne syklusen (som dere ser), men jeg er ganske sikker på at den utfloden som var eggehvite/vannaktig ga seg etter dag 15...

IMG_1FC5813B8CFE-1.jpeg
 
Godt tips å ta bort el-testresultatet! Gjorde det nå, og da fikk jeg resultatet nedenfor. Den flytta seg altså fra dag 15 til 18, men fortsatt ikke til dag 21 hvor jeg fikk den siste dippen... Riktignok med prikkete linje da, det betyr vel at den bare generelt er forvirra? Merkelige greier, dette!

Jeg har ikke vært like flink til å tracke utflod denne syklusen (som dere ser), men jeg er ganske sikker på at den utfloden som var eggehvite/vannaktig ga seg etter dag 15...

Vis vedlegget 345866
Hm... ja så da synes den økninga er nok der det nye krysset er i alle fall! Tror den er striplet om den kun har én faktor å gå etter på tempen. Så hvis du hadde hatt positiv el-test eller E eller W på utflod hadde den blitt heltrukken. Ikke lett å forstå seg på! Min har tatt feil et par ganger. En av de var jeg gravid, men trodde nesten ikke på det siden det ikke stemte med krysset :hilarious:
 
Hm... ja så da synes den økninga er nok der det nye krysset er i alle fall! Tror den er striplet om den kun har én faktor å gå etter på tempen. Så hvis du hadde hatt positiv el-test eller E eller W på utflod hadde den blitt heltrukken. Ikke lett å forstå seg på! Min har tatt feil et par ganger. En av de var jeg gravid, men trodde nesten ikke på det siden det ikke stemte med krysset :hilarious:[/QUOTE

Haha ja, det er fort gjort å begynne å tenke at FF er fasiten siden man bruker så mye tid på å logge ting der inne, men fasiten er jo egentlig det som skjer i virkeligheten:hilarious: Jaja. Blir det, så blir det, hvis ikke er det vel bare å prøve igjen:)
 
Back
Topp