Temperaturen ute

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
En del barnehager har en viss temperatur de forholder seg til når det kommer til å være ute, men hva gjør dere selv? Sove ute er jo en ting, men når velger dere å ikke gå ute med vogna til og fra steder?

Vår sov ute i -20 i fjor, men pakket meeeget godt inn i vogna, så han hadde et litt varmere område rundt hodet. :) Er vokst opp med kulde i innlandet, så jeg er egentlig mer pinglete på å trille så mye når det er surt ruskevær, for mye vind er jeg dårligere på å håndtere enn kulde :P

Troor ikke de har en fast temperatur de forholder seg til, er mer helhetsvurdering. Det kan være finfint vær og 10 minus (selv om de nok lar 1-åringene være inne, hvis jeg huske rett fra i fjor! Da hadde vi en liten periode med 10-15 minus), da kan det være greit å gå ut en liten tur, mens surt ruskevær og 5 minus kan definitivt oppleves kaldere. Sove ute er 10 minus, og man kan be om at de holdes inne ved varmere temperaturer.

Vi har -10 Som grense i vår barnehage. De største kan ut en bitteliten tur hvis det ikke er altfor mye vind, mens de minste holdes inne de dagene det er så kaldt. Selv kan vi gå ut de dagene hjemme, men ikke veldig lenge.

Vår sov ute i -20 i fjor, men pakket meeeget godt inn i vogna, så han hadde et litt varmere område rundt hodet. :) Er vokst opp med kulde i innlandet, så jeg er egentlig mer pinglete på å trille så mye når det er surt ruskevær, for mye vind er jeg dårligere på å håndtere enn kulde :p

Jeg tror ikke det blir å sove ute i såpass lav temperatur her. Vogna virker ikke spesielt lun :(
Men fint å høre at det faktisk går bra :)

Utebarnehage. Alltid ute :) går inn og varmer seg iblandet da :)

Back
Topp