Temperatur

Elisabelle

Blir kjent med forumet
Denne gangen bestemte jeg meg for å ikke stresse med symptomer og alt, men gjett hva som skjedde! :banghead:
5+0 i dag. Den siste uka har jeg målt temp. i øret og hatt ca. 38 hver dag, men i dag har den ligget noe lavere, rundt 37,5-37,6. Har dere svingninger i temp, evt. hvor store og hva ligger tempen på?
 
Skal det ha noe å si? (Er nysgjerrig, har hørt om folk som temper, men vet ikke hvorfor) :)
 
Vet ikke om det har så mye å si :) temper ikke, men jeg føler meg både iskald og veldig varm om hverandre - selv om det er samme temp i rommet.. tenker at kroppen svinger litt naturlig jeg da :)
 
Jeg er veldig usikker nå. Har spottet litt rødbrun utflod siden forrige fredag (dagen før forventet mens), men i dag, rett etter at jeg registrerte lavere temp. så blødde jeg plutselig litt mer. Ikke direkte rødt, friskt blod, men større mengder av det rødbrune. Synes også symptomene har blitt mildere, i den grad jeg hadde symptomer (kun lit kvalme som kom og gikk + litt ømme pupper).
Tror egentlig dette har gått galt for min del, og at jeg blør mer etter hvert.

Uansett, registrerte ny temp nå, og da var den 37,8. Skjønner ingen ting. Lovte meg selv å ikke følge symptomer denne gangen, men det gikk rett til helvete, haha.

Skal prøve å legge inn en ekstra kommentar selv om det skulle gå galt denne gangen, tlfelle noen andre lurer. Men har veldig på følelsen at det ikke gikk denne gangen.
 
Ja, tempen stiger etter eggløsning og holder seg litt forhøyet frem til man får mens, da går den ned igjen. Om man skulle bli gravid vil den forbli forhøyet i noen uker/måneder (husker ikke helt). Men det er bare snakk om ca. 0,5 grader, tror jeg.
 
Lurer på det samme. :)
Ja, tempen stiger etter eggløsning og holder seg litt forhøyet frem til man får mens, da går den ned igjen. Om man skulle bli gravid vil den forbli forhøyet i noen uker/måneder (husker ikke helt). Men det er bare snakk om ca. 0,5 grader, tror jeg.
 
Jeg er veldig usikker nå. Har spottet litt rødbrun utflod siden forrige fredag (dagen før forventet mens), men i dag, rett etter at jeg registrerte lavere temp. så blødde jeg plutselig litt mer. Ikke direkte rødt, friskt blod, men større mengder av det rødbrune. Synes også symptomene har blitt mildere, i den grad jeg hadde symptomer (kun lit kvalme som kom og gikk + litt ømme pupper).
Tror egentlig dette har gått galt for min del, og at jeg blør mer etter hvert.

Uansett, registrerte ny temp nå, og da var den 37,8. Skjønner ingen ting. Lovte meg selv å ikke følge symptomer denne gangen, men det gikk rett til helvete, haha.

Skal prøve å legge inn en ekstra kommentar selv om det skulle gå galt denne gangen, tlfelle noen andre lurer. Men har veldig på følelsen at det ikke gikk denne gangen.

Krysser alt jeg har for deg. Håper inderlig at det er forbigående og at det skal gå bra. Styrkeklem <3
 
Jeg er veldig usikker nå. Har spottet litt rødbrun utflod siden forrige fredag (dagen før forventet mens), men i dag, rett etter at jeg registrerte lavere temp. så blødde jeg plutselig litt mer. Ikke direkte rødt, friskt blod, men større mengder av det rødbrune. Synes også symptomene har blitt mildere, i den grad jeg hadde symptomer (kun lit kvalme som kom og gikk + litt ømme pupper).
Tror egentlig dette har gått galt for min del, og at jeg blør mer etter hvert.

Uansett, registrerte ny temp nå, og da var den 37,8. Skjønner ingen ting. Lovte meg selv å ikke følge symptomer denne gangen, men det gikk rett til helvete, haha.

Skal prøve å legge inn en ekstra kommentar selv om det skulle gå galt denne gangen, tlfelle noen andre lurer. Men har veldig på følelsen at det ikke gikk denne gangen.
Det blir litt feil å Måle temp sånn helt random. Det skal gjøres til samme tid hver morgen før du står opp og du må bruke et termometer med to desimaler.
 
Det blir litt feil å Måle temp sånn helt random. Det skal gjøres til samme tid hver morgen før du står opp og du må bruke et termometer med to desimaler.
Ok, jeg har ikke brukt dette tidligere graviditeter. Har brukt det nå, som en pekepinn, men det er ikke sikkert så pålitelig, da.
 
Denne gangen bestemte jeg meg for å ikke stresse med symptomer og alt, men gjett hva som skjedde! :banghead:
5+0 i dag. Den siste uka har jeg målt temp. i øret og hatt ca. 38 hver dag, men i dag har den ligget noe lavere, rundt 37,5-37,6. Har dere svingninger i temp, evt. hvor store og hva ligger tempen på?

Jeg brukte temping under prøvingen for å finne eggløsning. Til det formålet var det veldig viktig å måle til samme tid hver morgen før jeg sto opp av senga. Da ansees det ikke nøyaktig nok å måle i øret eller under armen. Det fungerte fint å måle i munnen for min del, godt inn under tunga, men det mest nøyaktige er analt eller vaginalt :bootyshake:joyful:

Husk at det er en eventuell endring over tid som er viktig, ikke enkeltmålinger eller kortvarige svingninger :happy: skal sies at jeg ikke aner hvordan temperaturen fungerer når en er gravid, så alt dette referer til BBT-metoden for å kartlegge menstruasjonssyklus :bookworm:

Håper det bare er uskyldige blødninger du har :hug013
 
Det er vel slik at man ikke skal måle tempen etter at man har blitt gravid da tempen kan svinge en del og man vet ikke for sikkert hvor lenge tempen er høy. Forstår at du vil ha litt kontroll, men tror du må droppe tempingen. Du får ikke gjort noe fra eller til uansett så du må bare stole på kroppen din :)
 
Det er vel slik at man ikke skal måle tempen etter at man har blitt gravid da tempen kan svinge en del og man vet ikke for sikkert hvor lenge tempen er høy. Forstår at du vil ha litt kontroll, men tror du må droppe tempingen. Du får ikke gjort noe fra eller til uansett så du må bare stole på kroppen din :)
Ja, må jo bare prøve på det! :)
 
Vil bare følge opp denne tråden med å si at jeg tok en CB med ukeindikator i dag, for å sjekke om HCG stiger som forventet. Er i dag 3 uker og fire dager siden befruktning, og testen viste, ganske riktig, 3+! Om det likevel er en abort i gjære pga. blødningene er vanskelig å si, men jeg får bare vente og se til jeg kommer litt lenger. :)
 
Back
Topp