Temperatur ved graviditet!

monicabebe

Forumet er livet
Hei!

Lurer på dette med temp og graviditet. Skal tempen stige når man blir gravid? Hvor lenge holder den seg høyere i så fall? Noen som vet noe om disse tingene?

M

Tempen skal bli forhøyet med ca 0.2 til 0.5 grad etter eggløsning.. Så skal den holde seg sånn i ca ti dager.. Så rett før IKM skal den synke igjen om du ikke er gravid og stige ytterligere o.2 til 0.5 grad om du er gravid...

Holder tempen seg høy en stund eller er den lavere etter noen dager igjen?

Takk for svar!!

Bare lurte litt. Har nemlig ikke fått mensen etter pilleslutt, og har høy temp, vondt i hodet og mens-smerter uten at mensen kommer. Har egentlig ikke tenkt over at dette kan være graviditetssymptomer så mye. Men har vondt i hodet HVER dag, og får plutselige hetetokter!! Mannen min tror at jeg har P-pille-abstinenser, og det kan jo også være riktig!!

Har testet negativt på gravitester noen ganger, men skal teste på nytt i morra.

M

jeg anbefaler deg og begynne med temp måling og sånt etter du har fått tilbake mensen. For nå er kroppen din sikkert skikkelig frustrert.. Plutselig må den ordne opp med hormonene selv.... hehe....

Kan jo hende du er gravid og da.... sliter du mye med uregelmessig mens lenge. (slik jeg gjør) skal det visst være bra å prøve et par behandlinger med akupunktur ( i følge vår venn bast) Jeg skal på min første time imorra [:)]

jeg lurer på om det er målet mitt som er koko, eller om det er kroppen... For tempen min var nede i 34 grader, og så 35, og den fortsetter å svinge, Måler under arma, men det skal vel ikke være såå ustabilt uansett? Og så lavt? HM!

og måle under armen anbefales ikke..... Det er ikke sikkert i det hele tatt... Best å måle i rompa [:D] Da får du iallefall et sikkert svar, siden det er så liten forhøyning man skal se etter er dte håpløst å måle under armen

Jeg ville nok ha målt i munnen eller rumpa. Best å bestemme seg for en av delene kanskje, ellers blir det litt ekkelt å bruke samme måler, hehe!

Under armen er veldig ustabilt har jeg hørt!

hm.. har alltid målt under arma vi, og det har jo vist når jeg har hatt feber.. Har spiller nytt febermål nå da. Men 34 grader må jeg si jeg syntes var lav temp! så jeg stoler ikke på det, nei. Men må vel måle andre steder i neste syklus da.. På Pernille står det jo at man MÅ måle på samme plass i hele syklusen. hehe, har gitt opp målingen denne runden da.

Dagen før el var min temp på 36.09 (hadde før vært fra 36.15-36.25), så etter pos el test er temp
på 36.35 ca... Er det nok stigning...? Har jeg hatt el... este at noen har flat kurve selv med el i en bokom svangerskap...
Men skulle tro den steg da...

Ja for om du har feber så ser du bare etter en generell økning som er ganske stor.... Går kanskje fra 36 grader og helt til 38... Det er forskjell på 2 grader det.... Her skal du kun se etter en forskjell på 0.2 til 0.5 grader.... Da må det være mer nøyaktig.. men kan være noe galt med temå måleren og da...[;)]

Ja, Ja, vært sånn nå...Men er sååå redd jeg ikke har hatt det nå...huff... Jeg som blei såååå glad da...

du fikk jo positiv el test og da.. og litt økning.. Så da har du helt sikkert hatt EL [:)] Bare vent å se de nærmeste dagene om den ikke øker litt mer etterhvert.. Så kanskje det er en spire der.. Krysser alt jeg har...

Tusen takk,Trinemor[:)] Ja, jeg håper virkelig det selv også...

Skal du egentlig ha mens i morgen? Ønsker deg lykke til hos akupunktøren[;)]
Stoler på de metodene dem bruker...

Klems[;)]

skulle hatt mens forrige helg jeg etter 28 agers syklus.. aner ikke noe jeg, så derfor jeg vil få orden på dette nå... Men kjenner at noe kommer snart, for har ømme brystvorter og det pleier jeg ha i ca ti dager før mensen kommer.. og har vel hatt det en uke nå...

Håper virkelig du er gravid [:D]

Back
Topp