Temperatur soverom baby

millemarie

Forelsket i forumet
Lufter dere slik at baby får ideell temp mellom 15-18 grader, men at baby da får trekk.

eller lukker dere vindu og unngår trekk, men lar baby sove i vanlig romtemp på 21-23 grader.?

Vi har alltid hatt stabil temperatur, vindu lukket når de sov, luftet heller når de var våkne.

Vindu åpent om det er varmt, alle har godt av frisk luft, å med 2 voksne og en baby på et rom så blir det fort tett luft

Det varierer jo såklart etter årstidene hvilken temperatur vi får på soverommet. Om høsten og vinteren har vi ca 18 grader, noen ganger blir det kaldere før vi får regulert varme i resten av huset.
Vi har ofte vinduet på gløtt for å få frisk luft på soverommet.

Vi må ha vinduet oppe, men gardiner over. Det for at det skal være levelig temp og ordentlig luft på rommet. Nå sover vi 3 stk på ett rom da vi kun har ett soverom da.

Her også. Men vi har kjøkkenet rett ved siden av så lufter der. Og av og til samtidig i stuen.

Varierer. Men fra våren og litt utover nå så er vindu åpent. Vi har små soverom så blir fort varmt og tett på rommene. Har babyvall på de eldste sitt soverom så jeg får fulgt med på både refluks, til tider søvnapne og temperatur. Jeg sover med babyen så der merker jeg det godt selv.

Alltid vinduet åpent. Med mindre det er storm. Kan ikke fordra « stinn « luft på soverommet. Våkner opp tørr i kjeften med hodepine da. Tror babyer har godt av luft som byttes ut vs dårlig luft som bare « henger « i rommet , sånn som når vinduet er igjen.

Ja jeg har også vindu åpent bittelitt på gløtt. Men redd for denne trekken alle snakker om. Men føles mest riktig for blir så sjukt varmt utover natta.

Noen nevnte vindu igjen pga jevn luft men syntes det bare blir varmere og varmere utover natta med vindu igjen.

Noen nevnte vindu igjen pga jevn luft men syntes det bare blir varmere og varmere utover natta med vindu igjen.

det er nok litt forskjell på ventilasjon. Hos oss blir der jevnere luft når vinduet er igjen for da virker ventilasjons anlegget optimalt.

Back
Topp