Temperatur på soverom

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hvordan har dere det på soverommet på natten?
Jeg er litt sånn avhengig av å ha lufting på natten (ikke når det er 20 minus, selvsagt) og har vinduet åpent nå selvom det er 4-5 minusgrader.
Det blir da godt og kjølig i rommet, men vi alle sover best da.
Lillebror har på seg heldrakt i ull og har en tykk og god dundyne. Da jeg gikk opp for å legge han i stad var det allerede ganske kaldt på rommet (det pleier ikke å være så kaldt i det han legger seg), så jeg tullet han inn i et tynt ullteppe i tillegg.
Litt kalde hender og kinn på natten, men han er god og varm ellers og sover utrolig godt.

Jeg har også vinduet åpent om det ikke er kaldere ute, da ligger hun i en god ullpose og ullpysj.
Hun er alltid god og varm når hun våkner for pupp om natten.
Men i natt var det 10 minus, da har jeg vinduet lukket.

Vi har det kjølig og svalt, men ikke kaldt. Vi ligger med sommerdyne fortsatt og vinduet igjen.

Her er vinduet åpent året rundt! Ikke når det er -10 da! Har temperaturmåler ved min side av senga, og lar ikke tempen synke under 10+ inne på soverommet. Vi har alle tykke vinterdyner og lillemor sover med votter (!!!), ullsokker, ullpysjamas og i tillegg tuller jeg henne inn i ett ullpledd. Men pleddet er likeså mye for at hun skal ha det tett og lunt rundt seg. I tillegg har hun soveskinn i senga si, så hun er innimellom svett så jeg må lette på dyna hennes ;) Frisk sovemiljø gjør visst at babyen sover bedre, og forhindrer astma så vi kjører på med frisk og kald luft på soverommet! :) Sørger bare for at hun ikke får trekk fra vinduet på seg, og trekker dyna opp over ørene hennes hvis gradestokken viser mindre enn 12 grader inne. Vottene er fordi de små fingrene alltid finner veien opp over dynekanten ;)

Her så har vi vel rundt 15 grader på soverommet! Han sover i vogga med pysj og 2 tjukke dundyner, han er veldig varm av seg og kan ikke sove med mer klær. På natta når han våkner sover han sammen med meg og svetter omtrent ihjel med pysj. Vi er veldig varme av oss begge 2..

Høres ut som flere liker frisk sovetemperatur =)
Har blitt endel minusgrader her nå, og i natt glemte jeg faktisk å åpne vinduet.
Det var kaldt nok på rommet fra forrige natt, men det ble litt tett luft synes jeg.

Vi har babysitteren på soverommet, og den er med temt å luftfuktighet. og det er mellom 15-20 grader, å hun ligger i egen seng med heldrakt (ikke ull) men hun har bestandig armene over hode når hun sover, så litt kald på henderne, men varm å go ellers, men ikke for varm :) og hun sover veldig godt :)

Jeg er av de som er kald uansett om det er sommer eller vinter, så jeg har termodyne året rundt :P

Vi kan sovne med åpent vindu og så lukker jeg det i løpet av natta hvis det blir for kaldt;) har også ventil ved siden av vinduet som alltid er åpen, så det kommer litt frisk luft inn! Babycallen vår har også temp måler så jeg vet hvor kaldt det er på rommet, veldig kjekt!

Sent from my ST25i using BV Forum

Back
Topp