Temperatur på soverom for baby :)

millemarie

Forelsket i forumet
Lufter dere slik at baby får ideell temp mellom 15-18 grader, men at baby da får trekk.

eller lukker dere vindu og unngår trekk, men lar baby sove i vanlig romtemp på 21-23 grader.?
 
Hun min er kald av seg, så vi stiller inn ventilasjonen på 18, som gir 20 grader i rommet. Hadde vi ikke hatt den muligheten, ville det blitt åpent vindu
 
Vi lufter godt før leggetid, og har vinduet på gløtt hele natten. Er somregel 18-20 grader på soverommet vårt da! Til vinteren kommer vi nok bare til å lufte litt før leggetid og la vinduet være lukket :)
 
Her står soveromsvinduet på vidt gap nå på høsten. I sommer kjørte vi aircon på 18 grader.

Jeg takler ikke varmt soverom, så blir heller et problem andre veien i vinter, at vi må passe på å ikke ha det for kaldt for bebbe :)
 
Her sto vinduet opp på fullt gap de varmeste dagene i sommer, har soverommene i andre etasje så blir varmt på sommeren og kaldt på vinteren. Nå når høstluften har kommet så lufter jeg i mellom og har vinduet lukket når han sover :)
Har i tillegg en panelovn som står på 18 grader. Har en ventil(?) som står litt opp så det kommer litt frisk luft i rommet uten at det blir særlig trekk.
 
Back
Topp