Temperatur på barnerom?

Cbj

Elsker forumet
God morgen alle sammen :)

Lest en del om hvor mange grader det bør være i rommet til en baby. De fleste steder har det stått 17-18 grader. Synes dette virker så kaldt?!

Hva mener dere?

Jeg syns ikke det er kaldt. De kan tross alt være ute i 10 minus. Er bare å kle de godt, så kan det være enda kaldere på soverommet. Babyen har skal sove på vårt rom og vi må ha vindu oppe, så jeg plasserer han lengst unna vindu med lue om nødvendig. Tror egentlig trekk er værre en stabil kald temeratur.

ligger jo godt å lunt i senga/vugga/korga si med kler teppe og dyne over...
Skal og ha henne inne hos osser den første tida,men ligger ikkje med vindu oppe nå da det er blitt så kaldt. men må jo seff lofte ut når me har stått opp..

Vi har bestandig vinduet på gløtt på barnerommet, og da e det ca 15 grader der inne.
Synes de sov så mye bedre når det e litt kjølig. Synes det e bedre å kle på de ei lue og votta hvis det e litt for kaldt..

Men det e erfaringa æ har med mine unga..

Viss dåke har det så kaldt på soverommet då går du ut og ammer, eller går det fint å amme i kalde rom?
Førstegangsfødende som lurer?

Godt spm. Jeg har hørt at dersom man har problemer med å amme ungen (Ungen ikke vil ta pupp) så kan man kle av den litt sånn at den blir litt kaldere... aner ikke hvorfor det evt skulle virke. Men er det sant så vil den i såfall ta pupp lettere når man ammer i 18 grader.

Selv kommer vi til å ha vinduet på vidt gap en liten stund for å lufte ut skikkelig på rommet, både jeg og min kjære får noia om det er for varmt. Så at perfekt tempratur er 18  grader passer ypperlig. :)

ORIGINAL: løve77

Viss dåke har det så kaldt på soverommet då går du ut og ammer, eller går det fint å amme i kalde rom?
Førstegangsfødende som lurer?

Æ bruke å ta babyen inn på vååres soverom å amme.., det e like kaldt der, men da ligg vi under dyna.
Det fungere kjempefint for oss.[;)]

Tusen takk for nyttige svar. Ikke lett å vite alt når man venter førstemann :)

Tusen takk for svar! mykje ein lurer på:)

Det er bedre for barnet at det er litt kaldt enn for varmt. Og det skal være litt kjølig på barnerommet, er bare å passe på at dyna er over. Det gjelder hvertfall spebarn :)

Back
Topp