Temperatur i badevannet?

~miluna~

Forumet er livet
vet at man skal kjenne med albuen, men jeg synes det virker så kaldt...
noen som vet hva slags temp som er optimalt for en liten tass? 37 grader eller kaldere? [8|]
 
hvis du er usikker så ta heller bittelitt varmt enn kaldt.hold albuen nedi ca 5 sek ,da kjenner du bedre..eller kjøp termometer[;)]
 
Har aldri brukt termometer, jeg. Synes det går greit å kjenne med albuen. Også får en jo en viss peiling med hendene også da. Jeg pleier å kjenne med begge albuene for å være sikker[:D]
 
Jenta mi nekta å bade i "albue varmt" vann, da bare skrek hun når vi bada.. har jeg det fingervarmt storkoser hun seg, så det er nok litt individuellt.. det er klart att barnet skal jo ikke brenne seg, men litt varmere en lunka er nok ikke noen fare! [:D]
 
dobbelskjekk alltid med albuen...2 termometer har brått gått i stykker her og det var glovarmt vann,men 35 og 37 grader på målerene[:'(]
 
skal være 37-38 grader på vannet....står i spedbarnstell boka[:D]
 
Jeg sjekka albuevarmt vann en gang med termometer, og UUPS det var visst 34 grader det! Ikke rart lille tassen ikke ville bade[8|]
Etter det har vi hatt ca 37 grader i vannet vi, og pjokken storkoser seg[:D] 
 
i have bought termometer.washing Anna in 35 grader.soon planning to put it down to 34..and down
 
Vi har 37-38 grader på vannet, bruker termometer til å sjekke opp. Men dobbeltsjekker alltid med albuen.
 
har ikke målt i grader...men kjenner med hånden.syns albuevarmt blir for kaldt.så blir det så fort kaldt mens vi bader også.[:)]
 
jeg kjenner etter med handa jeg..
å Tuva er bestandig fornøyd når hun bades[:D]
 
ORIGINAL: lillemolla

hvis du er usikker så ta heller bittelitt varmt enn kaldt.hold albuen nedi ca 5 sek ,da kjenner du bedre..eller kjøp termometer[;)]

 
har termometer da, men var bare litt usikker på hvilken temp. det skal være. [8|][:)]
da jeg kjente med albuen i vannet virka hun ufornøyd og arg. men nå har jeg litt varmere vann, og småen synes det er deilig å bade. så det er tydelig at hun foretrekker litt over albue-temp. [:D] så bruker jeg termometeret for å passe på at det ik blir for varmt.
 
takk for svar folkens :-)
 
Tror det er veldig individuelt hvilken temperatur de trives med. I starten brukte vi termometer og hadde alltid 37 grader, men hun gråt en del da. Vi har funnet ut at 34-35 grader er optimalt her, hun trives som fisken i vannet da:) Denne uka har vi vært på ferie, og hun fikk plaske litt med beina i sjøen, i ca 25grader. Det var skikkelig stas!:)
 
jeg kjenner med hånden. Aurora stortrives i badet. Pga at hun er en del urolig på kvelden (kolikk) har jeg prøvd å bade henne i litt varmere enn 37 grader, og da blir hun så rolig og fornøyd. [:)]
 
Back
Topp