Temperament hos lille?!

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Lille her har plutselig gått fra å være medgjørligheten selv, til å vise et til tider heftig temperament. Før kunne jeg ta fra henne ting, uten at det gjorde noe som helst, mens nå blir hun illsint, skriker og slår. Hun kan la seg avlede hvis jeg gir henne noe annet isteden, men ikke alltid. Ved måltidene skal hun alltid ta sjeen selv, og det funker jo veldig dårlig, det blir jo bare grøt absolutt overalt. Er det noen som kjenner igjen noe her? Hvordan takler dere det? Hva gjør dere? Det er jo ikke spesielt hyggelig å gjøre henne så sint flere ganger hver dag... Av og til ser hun ut til å forstå "nei", mens andre ganger bare fortsetter hun, ser på meg og smiler/ler. Det har vel ikke noe for seg å rydde unna alt hun ikke kan holde på med, da vil hun jo aldri lære forskjell på hva som er lov og ikke? Hm...litt frustrerende, altså! Hva gjør dere?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Er ganske normal oppførsel ;) Leoh har vært sånn en stund nå.. og skriker skikkelig (men gråter ikke lissom).. men har du prøvd å gi hun en egen skje for eks? Så kan du mate hun mens hun styrer litt selv å?

Jeg syns det er bedre å gjemme bort ting/sperre av det man ikke vil at barnet skal ha tak i..istedenfor å være på vakt hele tiden og ta ungen vekk og si "nei" om og om igjen.. for det hjelper lite i denne alderen;) det blir bare for en periode. Så kan man sette ting gradvis tilbake om noen måneder :)
 
Tenkte nevne det samme som Anita skriver over...Oliver må ha noe i den ene hånden når vi skal mate han...Som han ser på og styrer litt på med...Det kan være en skje eller liten leke...
Denne putter han inn i munnen av og til...Så bytter vi på det og at han får maten i munn:p Tar tid, men det funker iallefall her;):D

Vi har ryddet bort noe, men dette er ting som han kan skade seg på...Eksempelvis glassboller som han har veldig lyst å rive ned...Pappas gitar har vi også fjernet nå...for han hoppet nærmest oppå den og dro i strengene...Han har fått en annen litt eldre gitar da, og den er han også fornøyd med;)

Han kan grine og bli irritert med engang, men han godtar som oftest en annen leke eller ting her altså...Så lenge den er like interesant eller mer spennende enn den vi tok fra han da;)
En stekespade i plast kan være like morsom som en leke med lyd her:p haha...
 
Var det jeg tenkte på også ang å rydde bort ting :) ting dem kan skade seg på, eller som man ikke vil at de skal klare å ødelegge.. evt sikre eller feste fast skuffer/skap om man ikke vil de skal klare å åpne dem osv..
 
Ja, vi har tatt bort en del ting, det som kan knuse og sånn, og noen ting bryr hun seg ikke om heller selv om det står fremme. Hun har noen "måltidsvennlige" leker, men det funker dårlig, hun SKAL ha den sjeen som jeg mater henne med, aller helst skal hele hånden oppi grøtskålen... I dag ga jeg henne litt revet ost på bordet, så spiste hun det mens jeg ga grøt, det tror jeg er det som har fungert best så langt. Grøt og ost...yummy...:eek:

Er vel kanskje andre situasjoner vi sliter mer med, som når vi må ta henne ut av bassenget før hun synes hun er ferdig, eller ta fra henne en sten som hun vil spise etc. Da hyler hun som en stukken gris og lar seg ikke avlede. Tror jeg har født selveste sinnataggen! Skjønner ingenting, hun har jo vært "snill" som et lam inntil for et par uker siden. Kvinnene fra min side er kjent for å ha sterke karakterer og heftig temperament. Jeg er ingen typisk "Johnsen", men jeg er redd jeg har fått et lite bokeksemplar av sorten...puh!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ja, vi har tatt bort en del ting, det som kan knuse og sånn, og noen ting bryr hun seg ikke om heller selv om det står fremme. Hun har noen "måltidsvennlige" leker, men det funker dårlig, hun SKAL ha den sjeen som jeg mater henne med, aller helst skal hele hånden oppi grøtskålen... I dag ga jeg henne litt revet ost på bordet, så spiste hun det mens jeg ga grøt, det tror jeg er det som har fungert best så langt. Grøt og ost...yummy...:eek:

Er vel kanskje andre situasjoner vi sliter mer med, som når vi må ta henne ut av bassenget før hun synes hun er ferdig, eller ta fra henne en sten som hun vil spise etc. Da hyler hun som en stukken gris og lar seg ikke avlede. Tror jeg har født selveste sinnataggen! Skjønner ingenting, hun har jo vært "snill" som et lam inntil for et par uker siden. Kvinnene fra min side er kjent for å ha sterke karakterer og heftig temperament. Jeg er ingen typisk "Johnsen", men jeg er redd jeg har fått et lite bokeksemplar av sorten...puh!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Haha mmmm grøt og ost:rolleyes::p

Det er forhåpentligvis en fase hun går gjennom nå.. alle mine har gjort det i denne alderen;) Liana er veldig hissig og bestemt, så hun skrek seg helt blå rundt munn og på leppene om hun ikke fikk viljen sin! Og det begynte tidlig hos hun.. og var værst når hun skulle skifte bleie eller ble tatt opp av badevannet..
Hun var vanskelig helt til hun var 1,5 år:eek: (når språket løsnet) da roet det seg veldig..men blir fortsatt lett sinna:p Emira var sånn bare noen få mnd mener jeg :)
 
ja her har vi fått et helt annet barn de siste ukene...:eek: i fra tålmodig rolig tass, til hissig og vilter liten gutt... blah.. :D:p
 
Ja, vi har tatt bort en del ting, det som kan knuse og sånn, og noen ting bryr hun seg ikke om heller selv om det står fremme. Hun har noen "måltidsvennlige" leker, men det funker dårlig, hun SKAL ha den sjeen som jeg mater henne med, aller helst skal hele hånden oppi grøtskålen... I dag ga jeg henne litt revet ost på bordet, så spiste hun det mens jeg ga grøt, det tror jeg er det som har fungert best så langt. Grøt og ost...yummy...:eek:

Er vel kanskje andre situasjoner vi sliter mer med, som når vi må ta henne ut av bassenget før hun synes hun er ferdig, eller ta fra henne en sten som hun vil spise etc. Da hyler hun som en stukken gris og lar seg ikke avlede. Tror jeg har født selveste sinnataggen! Skjønner ingenting, hun har jo vært "snill" som et lam inntil for et par uker siden. Kvinnene fra min side er kjent for å ha sterke karakterer og heftig temperament. Jeg er ingen typisk "Johnsen", men jeg er redd jeg har fått et lite bokeksemplar av sorten...puh!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Haha kjenner meg så igjen! Jenten min er helt lik! Skriker til og kaster hodet bakover også! Selvom jeg har lyst å gjøre henne blid og la henne få det som hun vil bør man vel allerede nå begynne å ta styringen og ikke la hun få som det som hun vil hele tiden.. Blir nok tøffere jo eldre de blir .. Hehe..
 
Back
Topp