Temp.mål

Plexy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Noen som har hørt om/testet denne saken? Er den noe bra? Infrarød temperaturmåler som en slipper å ha bort til huden. Kan måle vanntemp, mat/flasketemp ved å peke mot den. Tenkte den kunne være grei å ha hvis den har "godt rykte".
ImageUploadedByBV Forum1415040018.632437.jpg
ImageUploadedByBV Forum1415040036.740737.jpg
 
Vi hadde en infrarød temp måler i bhg og den var ikke pålitelig! Så jeg hadde styrt unna! Vi hadde en som var kjøpt på apoteket og kostet litt mer..
 
Jeg leste en test om tempmålere for ikke lenge siden. Den var fra 2010, så har sikkert kommet bedre produkter på markedet, men da anbefalte de en som selges på apotek til ca 400-500 kr. Den ble regnet som pålitelig. Har tenkt å kjøpe, ser god nytte i å ikke vekke febersykt barn når mor egentlig bare er overbekymret ;)
 
Takk! Da styrer vi unna Elkjøp-varianten :)
 
Sånn i rompa er billigere og mest pålitelig. Går helt fint å bruke, ungen min har aldri protestert.
 
Før var det lov å bruke sånne infrarøde på matvarer, det er det ikke lengre :) Mattilsynet har stoppet bruken, da de måler overflatetemperatur, og ikke innvendig... Så han du varmet ett glass babymat måler den temperaturen utenpå glasset, og ikke på maten oppi... Glasset er mye varmere enn maten ;) Lettvindt, men unøyaktig... Du vil få forskjellige temteraturer alt etter hvor på mat/flaske/baby du "skyter" de infrarøde strålene...
ikke noe som slår å kjenne på håndbaken om maten er passelig og termometer i stumpen på syke barn :D
 
Blir vel god gammeldags tempmål, eller sånn som måler tempen i panna. Har og fått hørt om måling i stumpen ikke har gått greit med barn som protesterer. :D Får prøve på den måten først, evt anskaffe pannemåler senere :)
 
Kjøpte en på apoteket, måler i munn/under armen/rumpen. De sa den var veldig pålitelig
 
Liker best den i øre jeg.
Vi har pannetermometer og.
 
Kjøpte pannetermometer på apoteket i går. Men leste i bruksanvisningen at en burde dobbelsjekke med rektalmål... Poenget da :p
 
Back
Topp