Tema * Ultralyd * I uke 14-15

LykkeMamma

Flørter med forumet
Hei jenter! For en gang skyld så tenkte jeg at jeg kunne lage en tråd her inne

Jeg vil høre med de snuppene her inne som har vært på ultralyd i uke 14 og 15, jeg skal på UL på torsdag (privat) og stor gleder meg, men håper så inderlig jeg får se kjønn da vet dere

FORTELL OM DERES ERFARING (selvfølgelig vis noen har fått vite kjønn før)
 
Hei! Jeg trodde jeg var kommet til 12+5 da jeg var der, men hun målte babyen til å være 14+1. Jeg kjenner at jeg stiller meg litt tvilende og tenker at han kanskje var litt stor? Og litt tidlig ute med svelging av fostervann og tissing, men man vet jo aldri. Det er absolutt mulig at jeg er kommet så langt. Tiden (evnt. ordinær ul) vil vise ;)
Men hvis vi går ut ifra at jeg var 14+1 den dagen, som hun sa, så var det kjempestas! Den lille klumpen jeg så i uke 7 var blitt en baby med tydelig fingre og tær og ansikt. Han slo salto, sugde på totten og pillet seg i nesa! ;) Hun kunne ikke si med 100% sikkerhet, men hun var ganske sikker på at vi venter en gutt. Og jeg tenker at hun ville nok ikke sagt noe om hun ikke var ganske sikker. Hun var veldig flink og gikk gjennom hele kroppen, virvel for virvel i tverrsnitt og ellers hodet, hjertet osv. Vi var veldig fornøyd og imponert over den ultralyden og det føltes nesten som om vi var på ordinær ul! Kjempestas!!! :-) Det er bare å glede seg!!! :-)
 
Jeg var på privat UL i uke 13+1. Gynekologen fortalte at den ultralydtermin som ble satt nå så tidlig, var den mest korrekte. Han så at alle 4 hjertekammerene virket som de skulle, nyrer så bra ut, nakkefold var normal, nesebein var normalt, at fosteret tisser og han kunne allerede se at det er ei lita jente inni magen :) Han kunne selvsagt ikke garantere noe, men foreløpig så det sånn ut :) Tror det er lettere å se tydelig hvis det er gutt nå så tidlig. Han sa også at visse kromosomfeil kan man kun se nå, ikke i uke 17-19 når ordinær UL er... Jeg fikk med nesten 40 bilder og videosnutter, både 2D og 3D... Fantastisk :)

Gled deg masse masse til å se den lille :) Lykke til :) Oppdater oss gjerne etterpå ;)
 
Jeg var på ultralyd i uke 14 med prinsessa.

Man kunne virkelig se at det var ett lite menneske,og kjønn var ikke noe vanskelig og se sa hun.

Jeg skal selv på ultralyd nå på torsdag,da er jeg 15+2,og er 99% sikker på at de kan se kjønnet nå
 
Er helt i hundre jeg nå, har jo en datter fra før og har vært på mange UL også privat, men aldri i uke 14 jeg er 14+5 på torsdag :)

 
Var på ultralyd i dag og hun trodde vi var straks 15 uker på vei.(jeg tror jeg er 14+ 5 så det kan stemme).  Det var helt herlig å se lille nurket på stor skjerm:) beveget seg masse. Fikk filmer og bilder. Hun tror termin er 10 mai, men ba meg forholde meg til termin jeg får på ordinær ul. Artig å se et lite menneske inni der:) Lårbenet var 1,5 cm stort og det er jo så lite. Likevel er liksom alt på plass og man ser en skjønn skjønn frisk baby. Babyen lå forøvrig med ryggen og rompa opp så veldig vansklig å se kjønnet. Hun sa hun ikke så noen guttetiss så tippet det er en jente, men siden babyen lå slik mente hun sjansen er 50 /50. Føler det er en jente så vi får se om noen uker på ordinær ul om det stemmer:) Spiller ingen rolle uansett. Vi gleder oss sann og Julia gleder seg til å bli søster:)
 
Så hyggelig å høre, hvor var du på UL?

Happy-star skrev:
Var på ultralyd i dag og hun trodde vi var straks 15 uker på vei.(jeg tror jeg er 14+ 5 så det kan stemme).  Det var helt herlig å se lille nurket på stor skjerm:) beveget seg masse. Fikk filmer og bilder. Hun tror termin er 10 mai, men ba meg forholde meg til termin jeg får på ordinær ul. Artig å se et lite menneske inni der:) Lårbenet var 1,5 cm stort og det er jo så lite. Likevel er liksom alt på plass og man ser en skjønn skjønn frisk baby. Babyen lå forøvrig med ryggen og rompa opp så veldig vansklig å se kjønnet. Hun sa hun ikke så noen guttetiss så tippet det er en jente, men siden babyen lå slik mente hun sjansen er 50 /50. Føler det er en jente så vi får se om noen uker på ordinær ul om det stemmer:) Spiller ingen rolle uansett. Vi gleder oss sann og Julia gleder seg til å bli søster:)



 
Jeg skal på torsdag. Blir visst innvendig. Legen min ba om tidlig siden vi er usikre på hvor langt jeg er og at jeg er større enn hva normalt er for uka
 
Jeg var på en UL i uke 8, uke 12 og en i uke 14. Forskjellig termin på alle 3 så jeg venter til ordinær for å høre hva de sier da. Håper ikke den siste stemmer, den er 3 dager senere enn nåværende termin

 
Back
Topp