Tellling av uker

MammaenTilE

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsboerne 2023
Hei alle,

Hvordan teller dere uker? Er selv 7+4, men usikker på om jeg da skal si 7 uker eller 8? Første faller meg mest naturlig, men ser noen apper sier 8 siden jeg har startet på graviduke 8.
 
Jeg er 7+0 i dag. Sier da at jeg er i uke 8:happy: men 7 fullgått om noen spør;)
 
Jeg sier 10 uker når jeg er 10+. Kan hende jeg sier 11 uker om jeg er 10+5 eller 10+6, men ellers teller jeg fullgåtte uker. Føles litt "juks" å si 11 uker når jeg er 10+1 liksom...
 
8+0 i dag og sier da 8 uker eller 2 mnd. Når jeg kommer til 8+4 ca sier jeg snart 9 uke...
 
Det er nettopp disse glidende overgangene som er vanskelig, men egentlig har det jo ingen betydning for andre enn helsepersonell. Om jeg sier jeg er 7+1 til mamma så sier det henne like mye som syv åtte uker :angelic:
 
Er du 7+4 er du i 8. (åttende) uke.
Jeg prøvde meg på det i begynnelsen, men nå sier jeg bare første uka jeg er i. + dagene er bare til personlig bruk og spesielt interesserte ;)
 
... og ukene flyr avgårde!!! :love7
 
Jeg sier den uken jeg er i. I dag er jeg 10+0 så hele denne uken om jeg er 10+2 eller 10+6 så sier jeg 10..
 
Jeg hørte på en podkast om det som babyverden har laget.
Den heter babyverden - hør på den.
Der er feil å si man er i uke 8 når man er 7+
Der er fordi vi i Norge alltid snakker om fullgåtte graviditetsuker.
Jeg er 9+6 idag og siden uke ni. I morgen sier jeg 10 :)
 
Ingen andre enn mannen så vet at jeg er gravid så har ikke tenkt over hva jeg sier. Men sier som regel 7 uker når jeg er 7+ noe, men om det er dagen før ukeskifte tenker jeg der er naturlig å ai ca. 8 om noen hadde spurt.
 
Jeg runder alltid oppover :p så hvis jeg er 10+ sier jeg uke 11 :D Men selvsagt ikke til helsepersonell, de får meg alltid ned på jorden og tilbake til uken jeg egentlig er i igjen ;)
 
Back
Topp