Telling av uker...

B-gjengen

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg blir så forvirra [emoji14]

4 ulike kalkulatorer gir meg 4 ulike terminer, og legen gir en femte. Legen går ut fra menstermin, så den kan jeg forsåvidt skjønne (og vet at den er feil pga sen EL), men hvordan kan de andre være så uenige når jeg fyller i samme data?

Hvilken kalkulator bruker dere?

Vet det ikke har så mye å si i det lange løp, men nå i starten er det jo litt forskjell mtp bestilling av TUL osv.

Jeg er enig. Jeg har 3 forskjellige termindatoer... Er det 40+3 som er normalt å regne ut fra?

Jeg vet at noen bruker 280 (utenlandske), noen 282 eller 283 (Norge er ikke enig med Norge). Men den fjerde skjønner jeg ikke. Håper ikke det skiller mye, bortsett fra evnt legen sin.

Jeg er enig. Jeg har 3 forskjellige termindatoer... Er det 40+3 som er normalt å regne ut fra?
40+3 er det som brukes av sykehuset her jeg bor [emoji4] Jeg tenker at et par dager forskjell ikke har så mye å si. Det blir uansett flytta på oul, så etter det er det kun den du forholder deg til.

Jeg bruker gravid og barn sin, og jm på ultralyd mente at det stemte godt overens med strl på embryo (selvom dette kan endres etterhvert) :)

Babyverden sin syntes jeg er fin å bruke :) husker du å legge inn riktig syklus? [emoji4] vet du når eggløsning var? Jeg pleier å gå ut ifra det, det gir mest riktig Beregning. [emoji1305]

Babyverden sin syntes jeg er fin å bruke :) husker du å legge inn riktig syklus? [emoji4] vet du når eggløsning var? Jeg pleier å gå ut ifra det, det gir mest riktig Beregning. [emoji1305]
Ja, det er derfor jeg blir så forvirra :) Hadde EL 27.januar, og har lagt inn det overalt. Får allikevel ulike svar.

Om du har fire dager etter hverandre, så hadde jeg bare valgt en av de to datoene i midten, og forholdt meg til det fram til du får en annen dato på OUL.

For det kan ta litt varierende tid før egg blir befrukta og fester seg også, så det er bare ca uansett.

Ja, det er derfor jeg blir så forvirra :) Hadde EL 27.januar, og har lagt inn det overalt. Får allikevel ulike svar.
Litt samme her, men tror det har litt med hva du har lagt inn som sykluslengde. Noen regner standard mens andre tar hensyn til eventuell innput?

Back
Topp